Dialogické vyučování ve fyzikálním vzdělávání
Název práce v češtině: | Dialogické vyučování ve fyzikálním vzdělávání |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Dialogic teaching in physics education |
Klíčová slova: | dialogické vyučování, fyzikální vzdělávání |
Klíčová slova anglicky: | dialogic teaching, physics education |
Akademický rok vypsání: | 2018/2019 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra didaktiky fyziky (32-KDF) |
Vedoucí / školitel: | RNDr. Martina Kekule, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 17.05.2018 |
Datum zadání: | 23.05.2018 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 29.05.2018 |
Datum a čas obhajoby: | 25.06.2019 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 15.05.2019 |
Datum odevzdání tištěné podoby: | 15.05.2019 |
Datum proběhlé obhajoby: | 25.06.2019 |
Oponenti: | RNDr. Dana Mandíková, CSc. |
Zásady pro vypracování |
1. Seznámit se přístupem dialogického vyučování.
2. Realizovat nahrávky výukových hodin vyučujících např. začátečníků a zkušených učitelů. 3. Ze získaných nahrávek identifikovat čtyři typické přístupy v komunikaci učitel-žák. 4. Poskytnout zpětnou vazbu vyučujícím. 5. Připravit výukový materiál pro studenty učitelství fyziky o přístupu dialogického vyučování. |
Seznam odborné literatury |
Mortimer, E. F., & Scott, P. (2003). Meaning making in science classrooms. Milton Keynes: Open University Press.
Lehesvouori, S., Viiri, J. (2015). OD TEORIE K PRAXI: OD PLÁNOVÁNÍ DIALOGICKÉHO VYUČOVÁNÍ K JEHO REFLEXI, Studia paedagogica, 20(2), DOI: 10.5817/SP2015-2-2 Sedova, K., Sedlacek, M., Svaricek, R. (2016). Teacher professional development as a means of transforming student classroom talk, Teaching and Teacher Education 57, 14-25 Lehesvuori, S. (2013). Towards dialogic teaching in science: Challenging classroom realities through teacher education. Retrieved December 15, 2015 https://jyx.jyu. fi/dspace/handle/123456789/41268. |