Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 393)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Zařazení žáků s Aspergerovým syndromem do běžné třídy na prvním stupni základní školy
Název práce v češtině: Zařazení žáků s Aspergerovým syndromem do běžné třídy na prvním stupni základní školy
Název v anglickém jazyce: Inclusion of Pupils with Asperger syndrome in primary school
Klíčová slova: Inkluze, Aspergerův syndrom, základní škola, první stupeň
Klíčová slova anglicky: Inclusion, Asperger syndrome, Primary School
Akademický rok vypsání: 2017/2018
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra psychologie (41-KPSY)
Vedoucí / školitel: PhDr. Hana Sotáková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 03.05.2018
Datum zadání: 14.05.2018
Datum a čas obhajoby: 04.06.2020 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:03.05.2020
Datum proběhlé obhajoby: 04.06.2020
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: PhDr. Petra Kacafírková, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Jedná se o empirickou studii založenou na kvalitativní metodologii. V práci budou popsány dvě případové studie dětí zařazených do společného vzdělávání na prvním stupni ZŠ.

• Aspergerův syndrom (vymezení pojmu, historický vývoj)
• Projevy a poruchy Aspergerova syndromu (specifika)
• Metody přístupu
• Integrace, inkluze
• Možnosti integrace ve školském systému
• Praktická část (případové studie)
Seznam odborné literatury
• ATTWOOD, Tony. Aspergerův syndrom: porucha sociálních vztahů a komunikace. Vyd. 1. Překlad Dagmar Brejlová. Praha: Portál, 2005, 203 s. Speciální pedagogika (Portál). ISBN 80-717-8979-8.
• BENDOVÁ, Petra a Pavel ZIKL. Dítě s mentálním postižením ve škole. Vyd. 1. Praha: Grada, 2011, 140 s. Pedagogika (Grada). ISBN 978-802-4738-543.
• BOYD, Brenda a Miroslava JELÍNKOVÁ. Výchova dítěte s Aspergerovým syndromem: 200 nápadů, rad a strategií. Vyd. 1. Praha: Portál, 2011, 125 s. ISBN 978-807-3678-340.
• ČADILOVÁ, Věra a Zuzana ŽAMPACHOVÁ. Strukturované učení: vzdělávání dětí s autismem a jinými vývojovými poruchami. Vyd. 1. Praha: Portál, 2008, 405 s. Speciální pedagogika (Portál). ISBN 978-807-3674-755.
• VOSMIK, Miroslav a Lucie BĚLOHLÁVKOVÁ. Žáci s poruchou autistického spektra v běžné škole: možnosti integrace na ZŠ a SŠ. Vyd. 1. Praha: Portál, 2010, 197 s. Speciální pedagogika (Portál). ISBN 978-807-3676-872.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK