Zařazení žáků s Aspergerovým syndromem do běžné třídy na prvním stupni základní školy
| Název práce v češtině: | Zařazení žáků s Aspergerovým syndromem do běžné třídy na prvním stupni základní školy |
|---|---|
| Název v anglickém jazyce: | Inclusion of Pupils with Asperger syndrome in primary school |
| Klíčová slova: | Inkluze, Aspergerův syndrom, základní škola, první stupeň |
| Klíčová slova anglicky: | Inclusion, Asperger syndrome, Primary School |
| Akademický rok vypsání: | 2017/2018 |
| Typ práce: | diplomová práce |
| Jazyk práce: | čeština |
| Ústav: | Katedra psychologie (41-KPSY) |
| Vedoucí / školitel: | PhDr. Hana Sotáková, Ph.D. |
| Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem |
| Datum přihlášení: | 03.05.2018 |
| Datum zadání: | 14.05.2018 |
| Datum a čas obhajoby: | 04.06.2020 00:00 |
| Datum odevzdání elektronické podoby: | 03.05.2020 |
| Datum proběhlé obhajoby: | 04.06.2020 |
| Předmět: | Obhajoba diplomové práce (OSZD005) |
| Oponenti: | PhDr. Petra Kacafírková, Ph.D. |
| Zásady pro vypracování |
| Jedná se o empirickou studii založenou na kvalitativní metodologii. V práci budou popsány dvě případové studie dětí zařazených do společného vzdělávání na prvním stupni ZŠ.
• Aspergerův syndrom (vymezení pojmu, historický vývoj) • Projevy a poruchy Aspergerova syndromu (specifika) • Metody přístupu • Integrace, inkluze • Možnosti integrace ve školském systému • Praktická část (případové studie) |
| Seznam odborné literatury |
| • ATTWOOD, Tony. Aspergerův syndrom: porucha sociálních vztahů a komunikace. Vyd. 1. Překlad Dagmar Brejlová. Praha: Portál, 2005, 203 s. Speciální pedagogika (Portál). ISBN 80-717-8979-8.
• BENDOVÁ, Petra a Pavel ZIKL. Dítě s mentálním postižením ve škole. Vyd. 1. Praha: Grada, 2011, 140 s. Pedagogika (Grada). ISBN 978-802-4738-543. • BOYD, Brenda a Miroslava JELÍNKOVÁ. Výchova dítěte s Aspergerovým syndromem: 200 nápadů, rad a strategií. Vyd. 1. Praha: Portál, 2011, 125 s. ISBN 978-807-3678-340. • ČADILOVÁ, Věra a Zuzana ŽAMPACHOVÁ. Strukturované učení: vzdělávání dětí s autismem a jinými vývojovými poruchami. Vyd. 1. Praha: Portál, 2008, 405 s. Speciální pedagogika (Portál). ISBN 978-807-3674-755. • VOSMIK, Miroslav a Lucie BĚLOHLÁVKOVÁ. Žáci s poruchou autistického spektra v běžné škole: možnosti integrace na ZŠ a SŠ. Vyd. 1. Praha: Portál, 2010, 197 s. Speciální pedagogika (Portál). ISBN 978-807-3676-872. |
- zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem