Rozvoj komunikace po zavedení kochleárního implantátu u dětí s těžkým kombinovaným postižením v podmínkách dětského domova
Název práce v češtině: | Rozvoj komunikace po zavedení kochleárního implantátu u dětí s těžkým kombinovaným postižením v podmínkách dětského domova |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Development of communication after introduction of a cochlear implant in children with severe combined disabilities in the conditions of a chold´s home |
Klíčová slova: | kochleární implantát, těžké kombinované postižení, ústavní výchova, komunikace, |
Klíčová slova anglicky: | cochlear implant, severe combined disability, institutional education, communication |
Akademický rok vypsání: | 2015/2016 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra speciální pedagogiky (41-KSP) |
Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. Kateřina Hádková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 11.02.2016 |
Datum zadání: | 11.02.2016 |
Datum a čas obhajoby: | 30.05.2018 12:30 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, SAL-V, Velký sál, suterén po hlavním schodišti |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 17.04.2018 |
Datum proběhlé obhajoby: | 30.05.2018 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (OSZD004) |
Oponenti: | PhDr. Mgr. Pavlína Šumníková, Ph.D. |
Předběžná náplň práce |
Srovnání kazuistik tří klientů dětského domova pro děti s kombinovaným postižením po zavedení kochleárního implantátu. Všichni mají diagnostikováno kombinované postižení. Všichni mají také diagnostikováno mentální postižení. Všichni prošli ústavní výchovou v době zavední KI.
Cílem je porovnání výsledků a efektivity výuky komunikace po zavedení KI. Použité metody výzkumu jsou polostrukturovaný rozhovor s pečujcími osobami, přímé pozorování respondentů a nahlížení do lékařské dokumentace |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
Comparison of three case studies of clients home for children with multiple disabilities after the introduction of a cochlear implant. All have diagnosed a combined handicap. All also have mental disabilities. All passed institutional care at the time after transplantation KI.
The goal is to compare the results and effectiveness of teaching communication after the introduction of KI. Used research methods are interviews with caring people, direct observation of respondents and access to medical records. |