Význam ukolébavek u dětí v předškolním věku
Název práce v češtině: | Význam ukolébavek u dětí v předškolním věku |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | The importance of lullaby in pre-school children |
Klíčová slova: | ukolébavka, dítě, učitel, zpěv, uspávání, vztah |
Klíčová slova anglicky: | lullaby, child, teacher, singing, to sleep, relationship |
Akademický rok vypsání: | 2017/2018 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra hudební výchovy (41-KHV) |
Vedoucí / školitel: | doc. PaedDr. Miloš Kodejška, CSc. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 25.03.2018 |
Datum zadání: | 12.04.2019 |
Datum a čas obhajoby: | 21.05.2019 08:30 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, R118, 118, Doktorandská místnost, 1. patro, vlevo |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 16.04.2019 |
Datum proběhlé obhajoby: | 21.05.2019 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (UMŠ) (OSZD004MS) |
Oponenti: | doc. PaedDr. Hana Váňová, CSc. |
Předběžná náplň práce |
Cílem mé bakalářské práce je prohloubit význam zpěvu ukolébavek u dětí v předškolním věku. Prostřednictvím své bakalářské práce bych chtěla rovněž zprostředkovat sborník ukolébavek a zvukovou nahrávku ukolébavek a relaxační hudby, které by byly dostupné široké veřejnosti pro případné praktické využití.
Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se zabývám náhledem na vývoj dítěte v oblasti sluchového vnímání a působení ukolébavek, významem, charakteristikou ukolébavek, jejich žánrovým a historickým členěním. V praktické části zjišťuji v kvalitativním výzkumu i v kvantitativním výzkumu, zda respondenti (matky, učitelky mateřských škol a pečující osoby o děti raného věku) dětem před spaním zpívají ukolébavky, jaké způsoby uspávání volí pro děti a jaký je jejich názor na zpěv ukolébavek u dětí v předškolním věku. Rovněž jsem realizovala i odbornou analýzu vybraných světových ukolébavek, které byly přeloženy, zharmonizovány a podrobeny třem oblastem rozboru: formálnímu, genetickému a sémantickému. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The aim of this Bachelor thesis is to deepen the importance of lullabies in pre-school children. The study will include a collection of selected world and Czech lullabies as well as a sound supplement of lullabies and relaxation music that will be available to the general public for practical use.
The Bachelor thesis is divided into the theoretical and practical part. In the theoretical part I focus on the view of the development of the child in the area of hearing perception, the importance and effect of lullabies, the characteristics of lullabies and their genre and a historical division. In the practical part I ascertained whether the respondents (mothers, kindergarten teachers, and early childhood carers) were singing lullabies to children, which ways of sleeping they chose for children, and what their opinion is about singing lullabies in pre-school children. I also carried out the expert analysis of selected world lullabies, which were translated, harmonized and subjected to three areas of analysis: formal, genetic and semantic. |