Za oponou Saturday Night Live
Název práce v češtině: | Za oponou Saturday Night Live |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Saturday Night Live Behind the Curtain |
Klíčová slova: | Saturday Night Live, politická satira, televizní pořad, televizní zábava, Late-Night TV, televize v USA, varieté |
Klíčová slova anglicky: | Saturday Night Live, political satire, television show, television entertainment, Late Night TV, television in the USA, variety show |
Akademický rok vypsání: | 2017/2018 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra mediálních studií (23-KMS) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Milan Kruml |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 16.03.2018 |
Datum zadání: | 16.03.2018 |
Datum a čas obhajoby: | 18.09.2018 09:00 |
Místo konání obhajoby: | Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 31.07.2018 |
Datum proběhlé obhajoby: | 18.09.2018 |
Oponenti: | prof. MgA. Martin Štoll, Ph.D. |
Kontrola URKUND: | ![]() |
Seznam odborné literatury |
BRYANT, Jennings. a Dolf. ZILLMANN. Perspectives on media effects. Hillsdale, N.J.: L. Erlbaum Associates, 1986. 358 s. ISBN 0898596416.
CASTLE, Alison. Saturday Night Live: The Book. Cologne: Taschen, 2015. 500 s. ISBN 978-3-8365-5241-7 DEUZE, Mark. Media work. Cambridge: Polity, 2007. Digital media and society series. 278 s. ISBN 978-0-7456-3925-3. FEY, Tina. Bossypants. New York: Little, Brown and Co., 2011. 272 s. ISBN 9780316056861. GAUNTLETT, David a Annette HILL. TV living: television, culture and everyday life. London: Routledge, 1999. 328 s. ISBN 0-415-18486-X. HILL, Doug a Jeff WEINGRAD. Saturday night: a backstage history of Saturday night live. New York: Beech Tree Books, 2014. 579 s. ISBN 0-688-05099-9. JENSEN, Klaus a Nicholas W. JANKOWSKI, ed. A handbook of qualitative methodologies for mass communication research. London: Routledge, 1991. 272 s. ISBN 0-415-05405-2. MARX, Nick., Matt. SIENKIEWICZ a Ron. BECKER. Saturday night live & American TV. Bloomington: Indiana University Press, 2013. 283 s. MCCOMBS, Maxwell E. Agenda setting: nastolování agendy: masová média a veřejné mínění. Praha: Portál, 2009. 256 s. ISBN 978-80-7367-591-2. MCQUAIL, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. Praha: Portál, 1999. 447 s. ISBN 80-7178-200-9. MILLER, James A. a Tom. SHALES. Live from New York: the complete, uncensored history of Saturday Night Live, as told by the stars, writers, and guests. Revised edition. New York: Little, Brown and Company, 2014. 800 s. ISBN 9780316295048. O′DONNELL, Victoria. Television Criticism. Califordnia: Sage, 2013. 272 s. ISBN 978-1412991056 PÍŠOVÁ, Nikola. Proměny české televizní politické satiry po roce 1989. Praha, 2016. 87 s. Diplomová práce (Mgr.) Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut komunikačních studií a žurnalistiky. Katedra mediálních studií. Vedoucí diplomové práce Prof. PhDr. Jan Jirák, PhD. POSTMAN, Neil. Ubavit se k smrti: veřejná komunikace ve věku zábavy. Praha: Mladá fronta, 1999. 190 s. ISBN 80-204-0747-2. PROKOP, Dieter. Boj o média: dějiny nového kritického myšlení o médiích. Praha: Karolinum, 2005. 411 s. Mediální studia. ISBN 80-246-0618-6. SEGER, Jiří. Televize--dílo generací. Praha: Nadas, 1978. 215 s. STÁREK, Ondřej. Politická satira v pořadu Saturday Night Live. Praha, 2012. 81 s. Diplomová práce (Mgr.) Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut komunikačních studií a žurnalistiky. Katedra mediálních studií. Vedoucí diplomové práce PhDr. Milan Kruml. ŠMÍD, Milan. Televize veřejné služby a amsterodamský protokol EU. In: Žantovský, Petr, ed. In: Veřejná služba ve veřejnoprávních médiích : sborník textů ze semináře. 1. vyd. Praha: Votobia, 2003, s. 209-223. ISBN 80-7220-142-5 ŠTOLL, Martin. Tři podoby televize. Praha: Literární akademie, 2013. 161 s. ISBN 978-80-86877-67-9 TRAMPOTA, Tomáš a Martina VOJTĚCHOVSKÁ. Metody výzkumu médií. Praha: Portál, 2010. 296 s. ISBN 978-80-7367-683-4. TRAMPOTA, Tomáš. Zpravodajství. Praha: Portál, 2006. 192 s. ISBN 80-7367-096-8 |
Předběžná náplň práce |
Cílem bakalářské práce „Za oponou Saturday Night Live” je zmapovat základní principy, na kterých stojí americká skeč show Saturday Night Live. Důraz je zejména kladen na vznik, strukturu a účinkující tohoto pořadu. V neposlední řadě se autor zabývá i velkými společensko-politickými tématy, která do své tvorby vkládají tvůrci Saturday Night Live. Autor si klade tři hlavní výzkumné otázky. Otázka č. 1: Jak probíhá výběr hereckého ansámblu Saturday Night Live? Otázka č. 2: Jak vypadá kreativní týden Saturday Night Live? Otázka č. 3: Jak byly úspěšné jednotlivé týmy Saturday Night Live? Jako základní techniku při zpracování tématu zvolil autor kvalitativní analýzu. Teoretická část se věnuje zejména televizní zábavě, roli televize ve společnosti a televizi v USA. Praktická část je zaměřena na vznik Saturday Night Live, výběr účinkujících a strukturu pořadu. Nechybí zde také pohled na jednotlivé herecké ansámbly, hvězdné hosty a vlivy společensko-politických témat na tuto zábavnou televizní tvorbu.
|
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The aim of the Bachelor thesis “Behind the Curtain of Saturday Night Live” is to map general principles that have created an American sketch show Saturday Night Live. The main emphasis is put on creation, structure and protagonists of this television show. Last but not least, the author deals with the big socio-political themes incorporated in the show by its creators. The author proposes three main research questions. Question no. 1: What is the casting procedure for Saturday Night Live? Question no. 2: What is the structure of Saturday Night Live’s creative week? Question no. 3: How successful were the individual SNL teams? The author is using qualitative content analysis method. The theoretical part focuses on television entertainment, the role of television in the society and role of television in the USA. The practical part focuses on the creation of Saturday Night Live, the casting process and the overall structure of the show. Additionally, the thesis takes a look on the individual teams, star guests and it also examines influences of socio-political themes on this TV show. |