Conversion principles of action adventure games into virtual reality
Název práce v češtině: | Principy konverze videoher žánru akčních adventur ve virtuální realitě |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Conversion principles of action adventure games into virtual reality |
Klíčová slova: | virtual reality, computer game studies, computer game design, design patterns |
Klíčová slova anglicky: | virtual reality, computer game studies, computer game design, design patterns |
Akademický rok vypsání: | 2017/2018 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | angličtina |
Ústav: | Program SHV - Kreativní modul (24-CR) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Daniel Říha, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 13.03.2018 |
Datum zadání: | 17.04.2018 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 26.02.2019 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 28.06.2019 |
Datum proběhlé obhajoby: | 18.09.2019 |
Předmět: | Thesis Defence (YAKE05) |
Oponenti: | Mgr. Ondřej Váša, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
This thesis will be authored in a discourse of computer game studies.
Theoretical background includes the works on Game Classification of Aarseth et al and Game Design Patterns Holopainen and Bjork. |
Seznam odborné literatury |
Aarseth, E., Smedstad, S. M., & Sunnanå, L. (2003). A multi-dimensional typology of games. In
M. Copier & J. Raessens (Eds.), Level Up: Digital Games Research Conference Proceedings. Utrecht, the Netherlands: Universteit Utrecht. Björk, S. & J. Holopainen (2004) Patterns in Game Design, Charles River Media. Bogost, Ian (2006) Unit Operations: An Approach to Videogame Criticism. MIT Press. Juul, J. (2016) “Sailing the Endless River of Games: The Case for Historical Design Patterns”, in the Proceedings of the 1st International Joint Conference of DiGRA and FDG 2016. Sicart, M. (2008) “Defining Game Mechanics”, in Game Studies, vol. 8 no 1. Available at: http://gamestudies.org/0802/articles/sicart Salen, K. & E. Zimmerman (2004) Rules of Play. Game Design Fundamentals, Cambridge: The MIT Press. |
Předběžná náplň práce |
The goal of this thesis is to identify select game design patterns and interaction principles with potential for transformation of action adventure computer games into virtual reality environment.
In the frames of practical part there will be eleborated a brief comparative formal analysis of select game design elements from the game genre of action adventure computer games (VR and non-VR). |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The goal of this thesis is to identify select game design patterns and interaction principles with potential for transformation of action adventure computer games into virtual reality environment.
In the frames of practical part there will be elaborated a brief comparative formal analysis of select game design elements from the game genre of action adventure computer games in (VR and non-VR). |