Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Conversion principles of action adventure games into virtual reality
Název práce v češtině: Principy konverze videoher žánru akčních adventur ve virtuální realitě
Název v anglickém jazyce: Conversion principles of action adventure games into virtual reality
Klíčová slova: virtual reality, computer game studies, computer game design, design patterns
Klíčová slova anglicky: virtual reality, computer game studies, computer game design, design patterns
Akademický rok vypsání: 2017/2018
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: angličtina
Ústav: Program SHV - Kreativní modul (24-CR)
Vedoucí / školitel: PhDr. Daniel Říha, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 13.03.2018
Datum zadání: 17.04.2018
Datum potvrzení stud. oddělením: 26.02.2019
Datum odevzdání elektronické podoby:28.06.2019
Datum proběhlé obhajoby: 18.09.2019
Předmět: Thesis Defence (YAKE05)
Oponenti: Mgr. Ondřej Váša, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
This thesis will be authored in a discourse of computer game studies.

Theoretical background includes the works on Game Classification of Aarseth et al and Game Design Patterns Holopainen and Bjork.
Seznam odborné literatury
Aarseth, E., Smedstad, S. M., & Sunnanå, L. (2003). A multi-dimensional typology of games. In
M. Copier & J. Raessens (Eds.), Level Up: Digital Games Research Conference Proceedings. Utrecht,
the Netherlands: Universteit Utrecht.

Björk, S. & J. Holopainen (2004) Patterns in Game Design, Charles River Media.

Bogost, Ian (2006) Unit Operations: An Approach to Videogame Criticism. MIT Press.

Juul, J. (2016) “Sailing the Endless River of Games: The Case for Historical Design
Patterns”, in the Proceedings of the 1st International Joint Conference of DiGRA and
FDG 2016.

Sicart, M. (2008) “Defining Game Mechanics”, in Game Studies, vol. 8 no 1. Available
at: http://gamestudies.org/0802/articles/sicart

Salen, K. & E. Zimmerman (2004) Rules of Play. Game Design Fundamentals,
Cambridge: The MIT Press.
Předběžná náplň práce
The goal of this thesis is to identify select game design patterns and interaction principles with potential for transformation of action adventure computer games into virtual reality environment.

In the frames of practical part there will be eleborated a brief comparative formal analysis of select game design elements from the game genre of action adventure computer games (VR and non-VR).
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The goal of this thesis is to identify select game design patterns and interaction principles with potential for transformation of action adventure computer games into virtual reality environment.

In the frames of practical part there will be elaborated a brief comparative formal analysis of select game design elements from the game genre of action adventure computer games in (VR and non-VR).
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK