Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Vztahy a postoje adolescentů umístěných v diagnostickém ústavu k formálním autoritám
Název práce v češtině: Vztahy a postoje adolescentů umístěných v diagnostickém ústavu k formálním autoritám
Název v anglickém jazyce: The relationships and attitude of adolescents living in a diagnostic institute to formal authorities
Klíčová slova: Adolescence, postoje, formální autorita, poruchy chování, nerespektování autorit, diagnostický ústav, škola, rodina.
Klíčová slova anglicky: Adolescence, attitudes, behavioral disorders, formal authority, disrespect authorities, diagnostic institute, school, family.
Akademický rok vypsání: 2017/2018
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra psychologie (41-KPSY)
Vedoucí / školitel: Mgr. Hana Novotná
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 12.03.2018
Datum zadání: 12.03.2018
Datum a čas obhajoby: 05.06.2019 08:00
Datum odevzdání elektronické podoby:18.04.2019
Datum proběhlé obhajoby: 05.06.2019
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (OSZD004)
Oponenti: PhDr. Lucie Myšková, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce je složena z teoretické a výzkumné části. Teoretická část se zabývá systémem ústavní výchovy v České republice, dále pak symptomy poruch chování s důrazem zejména na poruchy chování, zejména týkající se vztahu k autoritám. Výzkumná část bakalářské práce bude zpracovávána kvalitativně, data budou získávána prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů s dětmi. Výzkumu se zúčastní chlapci ve věku mezi patnácti a osmnácti lety, kteří mají v anamnéze nerespektování autorit a pobývají v diagnostickém ústavu po dobu v rozmezí mezi dvěma týdny a jedním rokem.

Seznam odborné literatury
American Psychological Association (2015). APA Dictionary of Psychology. (Second edition, 1204 s.). USA: American Psychological Assosiation
Calvin S. H. a Gardner L. (1985). Introduction to Theories of Personality. (First edition, 672 s.). USA: Wiley
Erikson E. H. (1994). Identity and the Life Cycle. (Rev Ed Edition, 192 s.). USA:W. W. Norton a Company
Hendl, J. (2005). Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. (Vyd. 1., 407 s.) Praha: Portál.
Hendl, J. (1999). Úvod do kvalitativního výzkumu. (278 s.) Praha: Karolinum.
Janský, P. (2004). Problémové dítě a náhradní výchovná péče ve školských zařízeních. (Vyd. 1., 169 s.) Hradec Králové: Gaudeamus.
Lapan, S. D. a Quartaroli, M. T. (2011). Qualitative research, an introduction to methods and designs. (First edition). USA: Jossey-Bass a Wiley Imprint
Mühlparch, P. (2001). Vývoj ústavní péče (Filozoficko-historický pohled). (Vyd. 1., 49 s.) Brno: Masarykova Univerzita
Říčan, P. (2004). Cesta životem. (Vyd. 2., přeprac., V Portálu 1., 390 s.) Praha: Portál.
Shaffer, D. R. (2014). Developmental psychology, childhood and adolescence. (ninth edition) USA : Wadsworth Publishing Co Inc
Stanowski, A. (2004). Nástin problematiky etopedie a sociální patologie. (Vyd. 1., 140 s.) Ostrava: Pedagogická fakulta Ostravské univerzity.
Předběžná náplň práce
Práce se zaměřuje na zmapování povahy vztahů a postojů adolescentů, kteří jsou soudně umístění v diagnostickém ústavu z důvodu výskytu symptomů poruch chování, k formálním autoritám, tj. zejména personálu zařízení. Okrajově bude pozornost věnována také vztahu dětí k formálním autoritám, se kterými se setkaly ve svém životě (rodiče, učitelé) mimo zařízení.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This work aims to characterize relationships and attitudes of children to formal authorities, especially diagnostic institute staff, who were sent by into this institute by court due to behavioral disorders. Meanwhile, I will inspect children´s attitude towards other formal authorities they have met in their lives outside the institute (parents, teachers). This bachelor thesis is composed of a theoretical and an investigative part. The theoretical part will be dedicated to the system of institutional upbringing in the Czech Republic and its history. Boys at the age of 15 to 18 will take part in the investigative part, all of whom spent from 2 weeks up to 1 year in the diagnostic institute, some having disrespect to authorities in their anamnesis.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK