Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Jak ženy v České republice reflektují způsob zobrazování žen v reklamě
Název práce v češtině: Jak ženy v České republice reflektují způsob zobrazování žen v reklamě
Název v anglickém jazyce: The Czech women´s view on representation of women in advertisement
Klíčová slova: Reklama, stereotypy, genderové role, sexismus, feminismus, objektivizace ženského těla
Klíčová slova anglicky: Advertisement, stereotypes, gender roles, sexism, feminism, female objectification
Akademický rok vypsání: 2017/2018
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra mediálních studií (23-KMS)
Vedoucí / školitel: PhDr. Lenka Vochocová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 21.02.2018
Datum zadání: 21.02.2018
Datum a čas obhajoby: 21.09.2020 08:00
Místo konání obhajoby: Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1
Datum odevzdání elektronické podoby:29.07.2020
Datum proběhlé obhajoby: 21.09.2020
Oponenti: Mgr. Jan Miessler
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
Co je to sexistická reklama?: katalog kritérií. Brno: Nesehnutí, 2014. ISBN 978-80-87217-11-5.

JIRÁK, Jan a Barbara KÖPPLOVÁ. Masová média. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-466-3.

OAKLEY, Ann. Pohlaví, gender a společnost. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-403-6.

Obraz ženy v médiích a reklamě a jeho vliv na veřejné mínění o rovnosti mužů a žen [online]. Zpráva pro ministerstvo práce a sociálních věcí – Projekt VaV-ZVZ76, ident. kód: HS 100/03. Praha: TNS Factum, 2003 [cit. 2020-06-13]. Dostupné z: https://www.mpsv.cz/files/clanky/960/ vyzkum.pdf

RENZETTI, Claire M. a Daniel J. CURRAN. Ženy, muži a společnost. Praha: Karolinum, 2003. ISBN 80-246-0525-2.

STRAUSS, Anselm L. a Juliet CORBIN. Základy kvalitativního výzkumu: postupy a techniky metody zakotvené teorie. Brno: Sdružení Podané ruce, 1999. SCAN. ISBN 80-85834-60-X.
Předběžná náplň práce
Tento výzkum si klade za cíl pomocí kvalitativní výzkumné strategie blíže zmapovat názory a postoje ženského publika reklamních sdělení na způsob vyobrazení žen v reklamě, která k propagaci svých výrobků a služeb využívá stereotypizaci ženy. Budu se snažit zjistit, zda ženy šíření stereotypů v reklamě vůbec registrují, zda stereotypní reklamu považují za přirozenou, nebo naopak nežádoucí, a jak vnímají dopad reklamních vyobrazení žen na své životy. Do výzkumu budou zařazeny ženy různých věkových skupin, s různým stupněm dosaženého vzdělání a s různým místem bydliště, což mi umožní sledovat, jak a zda vůbec výše uvedené sociodemografické charakteristiky ovlivňují ženské vnímání stereotypů v reklamě. Poněvadž však nebudu pracovat s reprezentativním vzorkem, jsem si vědoma, že případné vysledované tendence nebudu moci zobecňovat na celou populaci.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The focus of this thesis is on reproduction of gender stereotypes and sexism in the society via advertisement. Data for analysis will be collected via semi-structured interviews with selected female audience. The aim will be to discover how female audience perceives and reflects on representation of women in advertisement, if they are able to identify gender stereotypes and sexism in advertisement and it they consider it to be harmful to themselves as well as to society as a whole.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK