Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Dialogické vyučování přírodovědných předmětů
Název práce v češtině: Dialogické vyučování přírodovědných předmětů
Název v anglickém jazyce: Dialogic Teaching in Science classes
Klíčová slova: dialog, dialogická výuka, přírodopis, biologie
Klíčová slova anglicky: dialogue, dialogic teaching, science class, biology class
Akademický rok vypsání: 2017/2018
Typ práce: závěrečná práce CŽV
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra učitelství a didaktiky biologie (31-180)
Vedoucí / školitel: Mgr. Radka Dvořáková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 20.02.2018
Datum zadání: 10.08.2018
Datum proběhlé obhajoby: 07.02.2019
Oponenti: RNDr. Irena Chlebounová
 
 
 
Předběžná náplň práce
Závěrečná práce pojednává o dialogickém vyučování a jeho využití v současném českém školství. Rešeršní část práce se zabývá dialogem a jeho předpoklady; specifikuje, co je didaktický dialog a shrnuje jeho podmínky, cíle a nástroje. Zkoumá, jakým způsobem dialogická výuka vede k porozumění a osvojování nových znalostí a dovedností u žáků. Pojmenovává problémy dialogické výuky v současném českém školství. V praktické části je předvedena, popsána a zhodnocena dialogická vyučovací hodina přírodopisu.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This thesis deals with dialogic teaching method and its use in contemporary Czech education system. The research part of the thesis focuses on the dialogue and its prerequisites. The meaning of the didactic dialogue, its conditions, goals and tools are specified. It is examined how dialogic teaching leads to acquiring new knowledge and skills in pupils. Finally, the problems of dialogic teaching in contemporary Czech classes are identified. In the practical part of the thesis, a dialogic science lesson is performed, described and evaluated.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK