Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Fenomén dezinformace v českém mediálním prostředí
Název práce v češtině: Fenomén dezinformace v českém mediálním prostředí
Název v anglickém jazyce: The Phenomenon of Fake News in the Czech Media Milieu
Klíčová slova: dezinformace, fake news, fallacie, média, argumentace, kritická diskurzivní anaýza, Aeronet.cz, AC24.cz, Instory.cz
Klíčová slova anglicky: disinformation, fake news, fallacy, media, argumentation, critical discourse analysis, Aeronet.cz, AC24.cz, Instory.cz
Akademický rok vypsání: 2017/2018
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Program Elektronická kultura a semiotika (24-KEKS)
Vedoucí / školitel: Mgr. Martin Švantner, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 09.01.2018
Datum zadání: 09.01.2018
Datum odevzdání elektronické podoby:28.06.2019
Datum proběhlé obhajoby: 11.09.2019
Předmět: Obhajoba diplomové práce (YMMM4A10)
Oponenti: prof. PhDr. Miroslav Marcelli, CSc.
 
 
 
Předběžná náplň práce
Diplomová práce se zaměřuje na aktuální a v současnosti stále naléhavější téma dezinformací (fake news). Dezinformace ovlivňují a do značné míry přeměňují jak oblast médií, tak i celospolečenský a politický diskurs. Přestože se jedná o relativně nový fenomén, jehož závažnost si teprve uvědomujeme, postrádáme dostatek odborných a vědeckých prací, které by dezinformace detailně zanalyzovaly a představily v celkových souvislostech – a to zejména v prostředí České republiky. Mým cílem je proto zaměřit se na podstatu dezinformačních zpráv a určit, jakým způsobem jsou vytvářeny, jakých rétorických prostředků využívají a v čem spočívá jejich manipulační charakter. Abych mohl zkoumat problém do hloubky, zaměřuji se na konkrétní česká dezinformační média a téma v konkrétním časovém období.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK