Vliv Zeměpisné olympiády na vzdělávání žáků (na příkladu úspěšných řešitelů celostátního kola)
Název práce v češtině: | Vliv Zeměpisné olympiády na vzdělávání žáků (na příkladu úspěšných řešitelů celostátního kola) |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Influence of the Geographical Olympiad on pupil education (on the example of successful solvers of the national round of the competition) |
Klíčová slova: | Zeměpisná olympiáda; nadaný žák; motivace; dotazníkové šetření |
Klíčová slova anglicky: | Geographical Olympiad; gifted students; motivation; questionnaire survey |
Akademický rok vypsání: | 2017/2018 |
Typ práce: | závěrečná práce CŽV |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra sociální geografie a regionálního rozvoje (31-340) |
Vedoucí / školitel: | doc. RNDr. Dana Řezníčková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 30.01.2018 |
Datum zadání: | 30.01.2018 |
Datum proběhlé obhajoby: | 14.07.2020 |
Oponenti: | RNDr. Tereza Cimová, Ph.D. |
Předběžná náplň práce |
Závěrečná práce bude zkoumat, jakým způsobem ovlivňuje úspěšnost studentů v celostátním kole Zeměpisné olympiády jejich výběr a průběh vysokoškolského studia a popř. i jejich další profesní dráhu. Pomocí řízených rozhovorů s vybranými účastníky a vítězi celostátního kola bude proveden výzkum jejich dalšího odborného směřování. Sledujeme tyto výzkumné otázky: 1. Ovlivňuje účast, popř. úspěšná účast žáků v Zeměpisné olympiádě jejich rozhodování při výběru vysoké školy nebo budoucího povolání? 2. Motivuje žáky jejich účast či úspěch v ZO ke studiu geografických oborů? 3. Na které vysoké školy se hlásí úspěšní řešitelé celostátního kola Zeměpisné olympiády a co ovlivnilo jejich rozhodnutí? 4. Má úspěch v zeměpisné olympiádě vliv na studijní výsledky ve vysokoškolském studiu geografie? 5. Jaké je profesní uplatnění vysokoškolských studentů, kteří byli úspěšní v zeměpisné olympiádě? Literatura: HENDL, J. (2008): Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace, Portál, Praha, 407 s. HŘÍBKOVÁ, L. (2007): Základní témata problematiky nadaných. Nakladatelství Jana Amose Komenského, Praha, 76 s. JURÁŠKOVÁ, J. (2006): Základy pedagogiky nadaných. Institut pedagogicko-psychologického poradenství ČR, Praha, 131 s. KOTÁSEK, J. a kol. (2001): Bílá kniha – národní program rozvoje vzdělávání v České republice [online]. Ústav pro informace ve vzdělávání – nakladatelství Tauris, Praha, 98 s. RŮŽIČKOVÁ, Z. (2011): Nadaní žáci v geografii. Diplomová práce. Katedra sociální geografie a region. Rozvoje, Přírodovědecká fakulta, Univerzita Karlova, 76 s. |