Inovativní přístupy v oblasti rozvoje zrakového vnímání v předškolním vzdělávání
Název práce v češtině: | Inovativní přístupy v oblasti rozvoje zrakového vnímání v předškolním vzdělávání |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Innovative approaches to the development of visual perception in preschool education |
Klíčová slova: | předčtenářské dovednosti, zrakové vnímání, pedagogická diagnostika, školní připravenost, dítě předškolního věku |
Klíčová slova anglicky: | pre-literacy skills, visual perception, pedagogical diagnostics, school readiness, preschool child |
Akademický rok vypsání: | 2017/2018 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Jolana Ronková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 26.01.2018 |
Datum zadání: | 26.01.2018 |
Datum a čas obhajoby: | 08.01.2019 08:30 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, R128, 128, divadlo, 1. patro, vlevo, zadní trakt |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 07.12.2018 |
Datum proběhlé obhajoby: | 08.01.2019 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (UMŠ) (OSZD004MS) |
Oponenti: | PhDr. Veronika Laufková, Ph.D. |
Konzultanti: | prof. PaedDr. Radka Wildová, CSc., mimořádný profesor Univerzity Karlovy |
Zásady pro vypracování |
Teoretická část:
uvedené do tématu současný stav poznání v oblasti čtenářských dovedností teoretické vymezení pojmů předčtenářské dovednosti, zrakové vnímání pedagogická diagnostika didaktické pomůcky Praktická část výzkumný problém výzkumné otázky návrh a ověření didaktických pomůcek pro rozvoj zrakového vnímání v MŠ |
Seznam odborné literatury |
BEDNÁŘOVÁ, Jiřina a Vlasta ŠMARDOVÁ. Diagnostika dítěte předškolního věku:
co by dítě mělo umět ve věku od 3 do 6 let. Brno: Computer Press, 2007. Dětská naučná edice. ISBN 978-80- 251-1829- 0. BEDNÁŘOVÁ, Jiřina, Eva DANDOVÁ, Jana KRATOCHVÍLOVÁ, Hana NÁDVORNÍKOVÁ, Zora SYSLOVÁ a Lenka ŠULOVÁ. Školní zralost a její diagnostika. Praha: Raabe, 2017. ISBN 978-80- 7496-319- 3. JANOTOVÁ, Naděžda. Rozvíjení zrakového vnímání a odezírání sluchově postižených dětí. Praha: Septima, 1996. ISBN 80-85801- 84-1. ŠMELOVÁ, Eva. Individualizace ve výchově a vzdělávání dětí předškolního věku. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2016. ISBN 978-80- 244-5115- 2. TOMÁŠKOVÁ, Iva. Rozvíjíme předčtenářskou gramotnost v mateřské škole. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80- 262-0790- 0. VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Vyd. 2., rozš. a přeprac. Praha: Karolinum (nakladatelství), 2012. ISBN 978-80- 246-2153- 1. |
Předběžná náplň práce |
Teoretická část bakalářské práce bude shrnovat oblasti předčtenářských dovedností,
a podrobněji se pak věnovat předčtenářské dovednosti v oblasti zrakového vnímání, kde bude popisovat vývoj a sledování této oblasti pomocí pedagogické diagnostiky. Praktická část se zaměří na výrobu didaktických pomůcek určených pro rozvíjení zrakového vnímání a na jejich využití v mateřské škole. |