Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Koncepce systému obratlovců v učebnicích biologie a přírodopisu pro ZŠ a SŠ
Název práce v češtině: Koncepce systému obratlovců v učebnicích biologie a přírodopisu pro ZŠ a SŠ
Název v anglickém jazyce: The Concept of Vertebrate System in Textbooks of Biology and Natural Science for Primary and Secondary Schools
Klíčová slova: modelové organismy, fylogeneze, systém, obratlovci, učebnice pro ZŠ, učebnice pro SŠ
Klíčová slova anglicky: model organisms, phylogenesis, system, vertebrates, primary school textbooks, secondary school textbooks
Akademický rok vypsání: 2017/2018
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra učitelství a didaktiky biologie (31-180)
Vedoucí / školitel: RNDr. Irena Chlebounová
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 30.11.2017
Datum zadání: 30.11.2017
Předběžná náplň práce
Nejbližšími příbuznými skupinami obratlovců jsou mihule a sliznatky, ovšem jaký je mezi nimi přesný vztah nelze v současné době s definitivní jistotou potvrdit. Tato otázka je předmětem vášnivých diskusí mezi vědci z celého světa, ovšem pro potřebu běžné výuky na základních a středních školách je to „pouhá“ zajímavost. Vytvořit nějakou ucelenou koncepci systému obratlovců pro potřeby základních a středních škol je velmi obtížné vzhledem k tomu, jak se jejich systém neustále vyvíjí a přepracovává. Proto je mým hlavním cílem v této práci projít určité množství učebnic biologie a přírodopisu a na základě výsledku analýzy těchto učebnic navrhnout model systému, který by pomohl učitelům i studentům se v této problematice lépe orientovat. Kromě toho bych ovšem rád získal i názor některých odborníků na obratlovce, ale rovněž i zpětnou vazbu od učitelů, do jaké míry při výuce používají systém uvedený v učebnicích.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The closest relative groups of vertebrate are lampreys and hagfish, but the exact relationship between them can not be confirmed with definite certainty. This question is the subject of passionate discussions among scientists from all over the world, but that is "mere" interest in the need of common education at primary and secondary schools. Creating a specific concept of the vertebrate system for the needs of primary and secondary schools is very difficult, because this system evolves and reworks continually. Therefore, my main object in this work is to pass a certain number of textbooks of biology and natural science and, based on the result of the analysis of these textbooks, to suggest a model of a system that would help students and teachers orientate better in this issue. In addition, I would like to get the opinion of some experts on vertebrate animals, but also get the feedback from teachers on which extent they use the textbook system within teaching.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK