V sobotu dne 19. 10. 2024 dojde k odstávce některých součástí informačního systému. Nedostupná bude zejména práce se soubory v modulech závěrečných prací. Svoje požadavky, prosím, odložte na pozdější dobu. |
„Čtenářský zážitek“ v kontextu školního vzdělávání
Název práce v češtině: | „Čtenářský zážitek“ v kontextu školního vzdělávání |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | „Literature Experience“ in the Context of Institutional Education |
Klíčová slova: | Český jazyk a literatura|výuka literatury|četba|druhý stupeň základní školy|čtenářský zážitek|metody práce se čtenářským zážitkem |
Klíčová slova anglicky: | Czech language and literature|literature teaching|reading|second grade of elementary school|reading experience|methods of work with reading experience |
Akademický rok vypsání: | 2017/2018 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Ústav české literatury a komparatistiky (21-UCLK) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Andrea Králíková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 29.11.2017 |
Datum zadání: | 29.11.2017 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 06.12.2017 |
Datum a čas obhajoby: | 21.01.2019 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 18.12.2018 |
Datum proběhlé obhajoby: | 21.01.2019 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | Mgr. František Brož |
Zásady pro vypracování |
Diplomová práce si bude klást otázku, co představuje „čtenářský zážitek“ v didaktickém kontextu. Zaměří se jak na mapování odborné didaktické literatury k problematice, která je dostupná v českém prostředí, tak na to, jak s ním v hodinách českého jazyka a literatury pracovat. Dále nabídne konkrétní postup a návrhy, jak ve výuce zacházet s četbou vybraných knižních titulů. Primárně bude práce zaměřena na vzdělávání na 2. stupni ZŠ a v odpovídajících ročnících víceletých gymnázií. |
Seznam odborné literatury |
BÍLEK, Petr A. Hledání jazyka interpretace. Brno: Nakladatelství Host. 2003, 360 stran.
Čtenářský deník. Metodický portál: inspirace a zkušenosti učitelů [online]. Národní ústav pro vzdělávání [cit 2017-11-20]. Dostupné z http://dum.rvp.cz/materiály/ctenarsky-denik.html GEJGUŠOVÁ, Ivana. Mimočítanková četba a cíle literární výchovy na základní škole. Ostrava: Pedagogická fakulta Ostravské univerzity v Ostravě. 2011, 142 stran. GRÚZ, Michael. Čtenářský deník a ICT – tradiční výuková metoda v kontextu moderních technologií. České Budějovice, 2016. Rigorózní práce. Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích. Fakulta pedagogická. HNÍK, Ondřej. Didaktika literatury: výzvy oboru. Praha: Nakladatelství Karolinum, 2014. 180 stran. ISER, Wolfgang. Jak se dělá teorie. Praha: Nakladatelství Karolinum, 2009. 246 stran. SEDMIDUBSKÝ, M.; ČERVENKA, M.; VÍZDALOVÁ, I. Čtenář jako výzva. Brno: Nakladatelství Host, 2001. 338 stran. ŠLAPAL, Miloš. Dílna čtení v praxi. Kritické listy. Č. 27, 2007. Str. 13-20. TOMAN, Jaroslav. Dětské čtenářství a literární výchova. Brno: CERM, 1999. VĚŘÍŠOVÁ, I.; KRÜGER K.; BĚLINOVÁ, E. Kudy vede cesta ke čtenáři?: rozvoj dětského čtenářství na druhé stupni základní školy. Praha: GAC, 2007. 2018 stran. |