Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Srovnání environmentálního uvědomění žáků z tradičních a alternativních základních škol
Název práce v češtině: Srovnání environmentálního uvědomění žáků z tradičních a alternativních základních škol
Název v anglickém jazyce: Comparison of Environmental Awareness of Pupils from Traditional and Alternative Elementary Schools
Klíčová slova: environmentální uvědomění, environmentální výchova, alternativní školství, ekologie, životní prostředí
Klíčová slova anglicky: environmental awareness, environmental education, alternative education, ecology, environment
Akademický rok vypsání: 2017/2018
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra učitelství a didaktiky biologie (31-180)
Vedoucí / školitel: Mgr. Radka Dvořáková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 27.11.2017
Datum zadání: 27.11.2017
Datum odevzdání elektronické podoby:07.08.2019
Datum proběhlé obhajoby: 18.09.2019
Oponenti: PhDr. Roman Kroufek, Ph.D.
 
 
 
Předběžná náplň práce
Cílem práce je pomocí skupinových rozhovorů porovnat environmentální uvědomění žáků 2. stupně z tradičních a alternativních škol. V rozhovorech se budou žáci vyjadřovat k jednotlivým předem určeným environmentálním tématům a budou uvádět příklady vlastních zkušeností v daných oblastech, které budou poukazovat na míru jejich skutečného uvědomění v přístupu k životnímu prostředí. V rozhovorech bude také kladen důraz na zjištění dalších okolností, které mají kromě školního prostředí na environmentální uvědomění žáků vliv (rodina, zájmové kroužky, atd.). Jednotlivé školy, ze kterých budou žáci vybráni, budou kromě rozřazení na tradiční a alternativní školy, také porovnány pomocí předem stanovených kritérií. Do těchto kritérií bude spadat např. zjištění, zda má škola aktivního environmentálního koordinátora, zda se ve škole třídí odpad, jestli se škola pravidelně účastní ekologických aktivit, atd.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The aim of this dissertation is to compare environmental awareness of pupils of the 2nd grade attending alternative schools with pupils of the 2nd grade attending conventional schools using group interviews. Pupils will discuss about predetermined environmental topics and they will give examples of their own experience in these areas which will show their real environmental awareness. These interviews will put emphasis on find out factors besides school environment which have influence on environmental awareness of these pupils (family, groups, etc.). The schools from which pupils will be chosen won ´t be classify only by the type (alternative vs. conventional) but they will be assessed using predetermined criteria. Active school environmental coordinator, waste separation at school, involvement school in environmental programs will be some of these criteria.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK