Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Vliv výuky dějin věd na žákovské pojetí vědy
Název práce v češtině: Vliv výuky dějin věd na žákovské pojetí vědy
Název v anglickém jazyce: Effect of history of science lessons on pupils´ conception of science
Klíčová slova: dějiny věd, povaha vědy
Klíčová slova anglicky: history of science, nature of science
Akademický rok vypsání: 2022/2023
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra učitelství a didaktiky biologie (31-180)
Vedoucí / školitel: Mgr. Jana Poupová, Ph.D.
Řešitel:
Předběžná náplň práce
Diplomová práce se zabývá žákovským pojetím vědy (ve smyslu science, tj. přírodních věd). S využitím pretestu a posttestu sleduje, jestli dlouhodobé zohlednění dějin věd ve výuce biologie ovlivní žákovské představy o povaze vědy. Práce vychází z myšlenky, že mezi žáky jsou běžně rozšířené miskoncepce o vědě, k jejichž odstranění by mohlo přispět právě začlenění dějin věd do školní výuky.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The thesis deals with pupils´ conceptions about nature of science. It uses system of pretest and posttest and monitors influence of long-term teaching of history of science on pupils´ conceptions. It makes use of idea that there are many misconceptions among pupils concerning nature of science that could be eliminated by incorporation history of science lessons into science classrooms.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK