Námětem práce je výuka o vědě (ve smyslu science, tj. o přírodních vědách). Školní praxe se často soustřeďuje pouze na předávání dílčích vědeckých poznatků, obecnější poučení o povaze vědy bývá opomíjeno. Vzhledem k tomu, že dosud nepanuje v odborných kruzích shoda na tom, co by se o povaze vědy mělo učit, je cílem tohoto kvalitativně zaměřeného výzkumu to zjistit. Podstatou práce jsou rozhovory s různými skupinami zainteresovaných lidí (učiteli přírodovědných předmětů, didaktiky, vědci…), na jejichž základě vznikne seznam základních tezí (myšlenek, ponaučení) o vědě, které by výuka žákům měla zprostředkovat.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The thesis deals with learning about science. School praxis usually concentrates on partial pieces of knowledge and it does not pay much attention to the nature of science (NOS). There was no concensus, yet, about what to teach about NOS. This qualitative research comprises interviews with different groups of people (teachers, didactics, scientists…) and leads to a list of the most important ideas pupils should be taught about science.