Různé přístupy k zjišťování obsahu trojúhelníku
Název práce v češtině: | Různé přístupy k zjišťování obsahu trojúhelníku |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Different approaches to triangle area calculation |
Klíčová slova: | trojúhelník, obsah, historie, aplikace, metoda |
Klíčová slova anglicky: | triangle, area, history, application, method |
Akademický rok vypsání: | 2017/2018 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra matematiky a didaktiky matematiky (41-KMDM) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Veronika Tůmová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 17.10.2017 |
Datum zadání: | 17.10.2017 |
Datum a čas obhajoby: | 21.05.2018 08:30 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, R302, 302, Knihovna KMDM, 3. patro, vpravo |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 20.04.2018 |
Datum proběhlé obhajoby: | 21.05.2018 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (OSZD004) |
Oponenti: | prof. RNDr. Naďa Vondrová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Cílem práce je podat ucelený přehled o problematice výpočtu obsahu trojúhelníku. Práce se bude zaměřovat na různé přístupy k určování obsahu trojúhelníku od základní školy až po univerzitu. Základem bude analýza vybraných učebnicových řad a studium odborné literatury. Práce bude doplněna historickým přehledem k vývoji tohoto tématu. |
Seznam odborné literatury |
Relevantní literatura k historii tématu např.:
Eukleides - Základy, Šedivý a kol. Antologie matematických didaktických textů D.E. Smith - History of Mathematics apod. Vybrané učebnicové řady pro odpovídající stupně vzdělávání (ZŠ, SŠ, VŠ), metodické materiály k výuce matematiky. Články v odborných časopisech (Učitel matematiky, MFI, zahraniční články) www.dml.cz digitální matematická knihovna www.theses.cz Dále podle potřeby. |
Předběžná náplň práce |
Historický vývoj výpočtu obsahu trojúhelníku.
Přehled různých přístupů k určení obsahu trojúhelníku na ZŠ, SŠ a VŠ. |