Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
V úterý 2.7.2024 v době mezi 20:00 a 22:00 proběhne odstávka Studijního informačního systému z důvodu údržby databázového serveru.
Vytváranie herných stratégií pre hru PuppetWars pomocou neuroevolúcie
Název práce v jazyce práce (slovenština): Vytváranie herných stratégií pre hru PuppetWars pomocou neuroevolúcie
Název práce v češtině: Vytváření herních strategií pro hru PuppetWars pomocí neuroevoluce
Název v anglickém jazyce: Creating the Game Strategies for PuppetWars Using Neuroevolution
Klíčová slova: počítačová hra, spätnoväzbové učenie, umelá inteligencia
Klíčová slova anglicky: computer game, reinforcement learning, artificial intelligence
Akademický rok vypsání: 2017/2018
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: slovenština
Ústav: Katedra teoretické informatiky a matematické logiky (32-KTIML)
Vedoucí / školitel: doc. Mgr. Martin Pilát, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 22.09.2017
Datum zadání: 22.09.2017
Datum potvrzení stud. oddělením: 10.10.2017
Datum a čas obhajoby: 22.06.2018 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:18.05.2018
Datum odevzdání tištěné podoby:18.05.2018
Datum proběhlé obhajoby: 22.06.2018
Oponenti: Mgr. Filip Matzner
 
 
 
Zásady pro vypracování
V programovacích počítačových hrách hráči píší programy, které ovládají jednotlivé agenty (postavičky) s cílem porazit nepřátelský tým a ovládnout tak hrací plochu.

Student navrhne a naprogramuje 2D střílečku pro alespoň dva týmy hráčů, kteří jsou ovládáni uživatelsky vytvořeným programem. Hra bude obsahovat i rozhraní pro vytvoření umělé inteligence a práce prozkoumá a porovná různé metody zpětnovazebního učení pro automatické vytváření strategií hráčů.
Seznam odborné literatury
[1] S. Haykin. "Neural Networks: A Comprehensive Foundation (2nd Edition)." Prentice Hall, July 1998.
[2] Poli, Riccardo, William B. Langdon, Nicholas F. McPhee, and John R. Koza. "A field guide to genetic programming." Lulu.com, 2008.
[3] Chaslot, Guillaume. "Monte-carlo tree search." Maastricht: Universiteit Maastricht (2010).
[4] Ian Millington, John Funge. "Artificial Intelligence for Games." ISBN: 978-0123747310, CRC Press, 2009.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK