![]() | V úterý 2.7.2024 v době mezi 20:00 a 22:00 proběhne odstávka Studijního informačního systému z důvodu údržby databázového serveru. |
Vytváranie herných stratégií pre hru PuppetWars pomocou neuroevolúcie
Název práce v jazyce práce (slovenština): | Vytváranie herných stratégií pre hru PuppetWars pomocou neuroevolúcie |
---|---|
Název práce v češtině: | Vytváření herních strategií pro hru PuppetWars pomocí neuroevoluce |
Název v anglickém jazyce: | Creating the Game Strategies for PuppetWars Using Neuroevolution |
Klíčová slova: | počítačová hra, spätnoväzbové učenie, umelá inteligencia |
Klíčová slova anglicky: | computer game, reinforcement learning, artificial intelligence |
Akademický rok vypsání: | 2017/2018 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | slovenština |
Ústav: | Katedra teoretické informatiky a matematické logiky (32-KTIML) |
Vedoucí / školitel: | doc. Mgr. Martin Pilát, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 22.09.2017 |
Datum zadání: | 22.09.2017 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 10.10.2017 |
Datum a čas obhajoby: | 22.06.2018 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 18.05.2018 |
Datum odevzdání tištěné podoby: | 18.05.2018 |
Datum proběhlé obhajoby: | 22.06.2018 |
Oponenti: | Mgr. Filip Matzner |
Zásady pro vypracování |
V programovacích počítačových hrách hráči píší programy, které ovládají jednotlivé agenty (postavičky) s cílem porazit nepřátelský tým a ovládnout tak hrací plochu.
Student navrhne a naprogramuje 2D střílečku pro alespoň dva týmy hráčů, kteří jsou ovládáni uživatelsky vytvořeným programem. Hra bude obsahovat i rozhraní pro vytvoření umělé inteligence a práce prozkoumá a porovná různé metody zpětnovazebního učení pro automatické vytváření strategií hráčů. |
Seznam odborné literatury |
[1] S. Haykin. "Neural Networks: A Comprehensive Foundation (2nd Edition)." Prentice Hall, July 1998.
[2] Poli, Riccardo, William B. Langdon, Nicholas F. McPhee, and John R. Koza. "A field guide to genetic programming." Lulu.com, 2008. [3] Chaslot, Guillaume. "Monte-carlo tree search." Maastricht: Universiteit Maastricht (2010). [4] Ian Millington, John Funge. "Artificial Intelligence for Games." ISBN: 978-0123747310, CRC Press, 2009. |