Skvrny – pohyb, inspirace v tvorbě a ve škole
Název práce v češtině: | Skvrny – pohyb, inspirace v tvorbě a ve škole |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Stains – movement, inspiration in creation and school |
Klíčová slova: | skvrna, pohyb, historie umění, současnost, mimoevropské vlivy, autority, škola, obsahové inertpetace |
Klíčová slova anglicky: | stains, movement, art History, non-europen influences, autorities, school, content interpratation |
Akademický rok vypsání: | 2016/2017 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra výtvarné výchovy (41-KVV) |
Vedoucí / školitel: | doc. ak. mal. Ivan Špirk |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 07.09.2017 |
Datum zadání: | 01.11.2017 |
Datum a čas obhajoby: | 14.01.2020 11:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 12.07.2019 |
Datum proběhlé obhajoby: | 14.01.2020 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (OSZD004) |
Oponenti: | doc. MgA. Michal Sedlák, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
V teoretické části prostudujte a zpracujte poznatky vztahující se k tématu způsobem, který umožní nahlédnout skvrnu jako fenomén od pozice základního prvku výtvarné kompozice až k narativní interpretaci v historii a dnes. Prostudujte odbornou literaturu a poukažte na role skvrny ve výtvarném umění, v různých kulturních oblastech.
V didaktické části prozkoumejte autority – umělce, kteří jsou zástupnými protagonisty práce se skvrnou v pohybu (nejen kaligrafickou), a na vybraný soubor těchto umělců vytvořte interpretační rámec pro potřeby galerijní edukace. V praktické části pracujte se skvrnou jako s vlastním vyjadřovacím prostředkem. Vytvořte odpovídající soubor výtvarných realizací (kresby, tisky, fotografie, animovaný film). |
Seznam odborné literatury |
PETŘÍČEK, Miroslav. Myšlení obrazem: průvodce současným filosofickým myšlením pro středně nepokročilé. Praha: Herrmann, 2009. ISBN 978-80-87054-18-5.
KLIMEŠOVÁ, Marie. Roky ve dnech: české umění 1945-1957 : [v GHMP, Městské knihovně, ve dnech 28.5. až 19.9. 2010]. V Řevnicích: Arbor vitae ve spolupráci s Galerií hlavního města Prahy, 2010. ISBN 978-80-87164-35-8. LAMAČ, Miroslav. Myšlenky moderních malířů: (od Cézanna po Dalího). 4., přeprac. vyd. Praha: Odeon, 1989. Klub čtenářů (Odeon). ISBN 80-207-0087-0. GOLDING, John. Cesty k abstraktnímu umění: Mondrian, Malevič, Kandinskij, Pollock, Newman, Rothko a Still. Brno: Barrister & Principal, 2003. Dějiny a teorie umění. ISBN 80-86598-48-9. LEONARDO. Úvahy o malířství. Praha: V. Žikeš, 1941. Žikešův špalíček o umění. MERHAUT, Vladislav. Grafik Vladimír Boudník. Praha: Torst, 2009. ISBN 978-80-7215-382-4. BUCK, Robert T. Resonance: Federico Díaz - E Area : vizuální aktivismus, instalace, architektura. Praha: Galerie Zdeněk Sklenář, 2008. ISBN 978-80-903996-3-1. ROESELOVÁ, Věra. Řady a projekty ve výtvarné výchově. Praha: Sarah, c1997. ISBN 80-902267-2-8. ROESELOVÁ, Věra. Proudy ve výtvarné výchově. Praha: Sarah, 2000. ISBN 80-902267-3-6. FULKOVÁ, Marie. Diskurs umění a vzdělávání. Jinočany: H & H, 2008. ISBN 978-80-7319-076-7. CHATRNÝ, Dalibor, CHATRNÁ, Dana, ed. Tak teď tu: komplementární svět Dalibora Chatrného = So now here: the complemetary world od Dalibor Chatrný. Brno: Barrister & Principal ve spolupráci s Danou Chatrnou, 2015. Dějiny a teorie umění. ISBN 978-80-7485-039-4. PITLACH, Milan. Shanghai concepts: Šanghajské koncepty = Shanghai gainian. Prague: Archlong Group, 2009. ISBN 978-80-7215-379-4. VÁPENKOVÁ, Eva a Magdalena VOVSOVÁ. Ladislav Čepelák - proměny krajinného motivu. Praha: Akademie výtvarných umění v Praze, 2014. ISBN 978-80-87108-52-9. |
Předběžná náplň práce |
Prostudujte prameny k tématu Skvrny - Pohyb v galeriích, v odborné literatuře. Ověřte relevantní vybrané informace vlastní výtvarnou prací i v rámci konzultací s vedoucím práce a dalšími partnery na fakultě. Zamyslete se nad možnostmi tématu v galerijní edukaci, případně v mimoškolních a školních zařízeních. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
Find out about Stains - Moving in Galleries and Expert Literature. Verify the relevant selected information by your own art work, including in consultation with the supervisor and other partners at the faculty. Think about the possibilities of the theme in gallery education, or in out-of-school and school facilities. |