Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Rozvoj rovnovážných schopností v etapě základního tréninku v Teamgymu
Název práce v češtině: Rozvoj rovnovážných schopností v etapě základního tréninku v Teamgymu
Název v anglickém jazyce: Development of balance abilities in period of fundamental training in Teamgym
Klíčová slova: Teamgym, jóga, rovnováhové schopnosti, testování, intervenční program
Klíčová slova anglicky: Development of balance in the basic of Teamgym training
Akademický rok vypsání: 2016/2017
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Gymnastika (51-600200)
Vedoucí / školitel: Mgr. Jan Chrudimský, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 05.09.2017
Datum zadání: 05.09.2017
Datum a čas obhajoby: 13.01.2020 12:00
Místo konání obhajoby: FTVS UK, José Martího 269/31, Praha 6, UD0-2, D024, Seminární místnost katedry gymnastiky
Datum odevzdání elektronické podoby:12.12.2019
Datum odevzdání tištěné podoby:12.12.2019
Datum proběhlé obhajoby: 13.01.2020
Oponenti: PhDr. Alena Kozáková, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Diplomantka provede:
1. podrobnou rešerši literatury z oblasti teorie rozvoje a testování rovnováhových schopností s důrazem na gymnastické sporty včetně adekvátních metodických postupů
2. připraví návrh obsahu pohybového programu zaměřeného na rozvoj rovnováhových schopností
3. provede výběr probandů a jejich rozdělení do skupin
4. v praxi ověří účinnost zvolené programu
5. prostřednictvím odpovídajících metod provede vyhodnocení získaných dat a jejich interpretaci
6. na základě získaných výsledků navrhne doporučení pro rozvoj praxe.
Seznam odborné literatury
1. BELEJ, M., JUNGER, J. a kol. Motorické testy koordinačních schopností. Prešovská univerzita v Prešove, Fakulta športu, Prešov 2006. ISBN 80- 8068-500-2.
2. BURSOVÁ, M. a RUBÁŠ, K., Základy teorie tělesných cvičení. 1. vyd. v Plzni: Západočeská univerzita v Plzni, 2001, 86 s. ISBN 8070828226.
3. BURTON, Allen William a Daryl E MILLER. Movement skill assessment.
4. CHAMPAIGN, IL: Human Kinetics, c1998, vii, 407 p. ISBN 0873229754.
5. HAVEL, Z., HNÍZDIL, J., aj. Rozvoj a diagnostika koordinačních a pohyblivostních schopností, Bánská Bystrica, 2010, ISBN: 978-80-8083-950-5.
6. KRIŠTOFIČ, J.: Využití prvků balančního charakteru k rozvoji motorických schopností. Česká kinantropologie 1 (2), 1997.
7. KOHOUTEK, M., Koordinační schopnosti dětí: výsledky čtyřletého longitudinálního sledování vývoje vybraných somatických a motorických předpokladů dětí ve věku 8-11 let. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Fakulta tělesné výchovy a sportu, 2005, 139, 87 s. ISBN 80-86317-34-x.
8. MĚKOTA, K.: Definice a struktura motorických schopností. Česká kinantropologie, 2000 vol. 4, č. l.,s. 59 – 69.
9. MĚKOTA, K., a BLAHUŠ, P., Motorické testy v tělesné výchově. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1983, 335 s. Učebnice pro vysoké školy.
10. McLOY, G., YOUNG, M. D.: Tests and measurement in health and physical education. In: Koordinační schopnosti a dovednosti. Metodický dopis. Praha, ÚV ČSTV 1982, s 116 – 130.
11. NOVOTNÁ, J., Soubor cviků pro rozvoj rovnováhových schopností dívek mladšího školního věku ve sportovní gymnastice, Bakalářská práce, FTVS, Praha, 2016.
12. NEUMAN, J.: Cvičení a testy obratnosti, vytrvalosti a síly. 1. vyd. Praha: Portál, 2003. 160s ISBN 80-7178-730-2.
13. PLACHÝ, L. Úroveň pohybových schopností u dětí mladšího školního věku, bakalářská práce. Masarykova Univerzita Brno, 2007, 37s.
14. LANGMEIER, J. Vývojová psychologie. 3.vyd. Praha, nakl. Grada, 1998. 343 s. ISBN 80-7169-195-X.
15. RUŽBARSKÁ, I., TUREK, M., Kondičné a koordinačné schopnosti v motorike dětí predškolského a mladšieho školského veku. 1. vyd., Prešov, 2007.
16. SCHMIDT, R. A. Motor learning performance: from learning to practice. Champaign IL: Human Kinetics 1991. ISBN 0-87322-308-X.
17. SVOBODOVÁ, L., Gymnastická příprava, Masarykova Univerzita, Brno, 2014.
18. ŠKODA., T., Rozvoj rovnovážných schopností u dětí, Bakalářská práce, Plzeň, 2015.
19. ŽÁKOVÁ, P., Analýza rovnováhových schopností u sportovních gymnastek, Diplomová práce, Masarykova Univerzita, Brno, 2009.
20. KEVICKÁ, Zuzana. Pohybové hry na rozvoj schopnosti udržať rovnováhu [online]. 2013 [cit. 2015-03-13]. Dostupné z: http://predskolskyatlas.sk/pohybove-hry-na-rozvoj-schopnosti-udrzat-rovnovahu.
21. W. Taube, M. Gruber and A. Gollhofer. Spinal and supraspinal adaptations associated with balance training and their functional relevance, Department of Sport Science, University of Freiburg, Freiburg, Germany.
22. Hung, Winnie W. Y.; Pang, Marco Y. C., Effects of Group-Based Versus Individual-Based Exercise Training on Motor Performance in Children with Developmental Coordination Journal of Rehabilitation Medicine, Volume 42, Number 2, February 2010, pp. 122-128(7)
Předběžná náplň práce
Předkládaná diplomová práce bude řešit probatiku rozvoje rovnováhových schopností ve sportovní přípravě v Teamgymu. V práci se diplomantka zaměření na tvorbu a následné ověření účinnosti vytvořeného pohybového programu zaměřeného na rozvoj rovnováhových schopnostech gymnastek v etapě základního tréninku v Teamgymu.
Předmětem výzkumného šetření bude ověření vlivu zvoleného pohybového programu na úroveň rovnováhových schopností probandek rozdělených do dvou skupin. Probandky budou rozděleny do dvou skupin a to na skupiny experimentální a kontrolní.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK