Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 391)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Současná česká seriálová tvorba: metody využívané při vývoji scénáře
Název práce v češtině: Současná česká seriálová tvorba: metody využívané při vývoji scénáře
Název v anglickém jazyce: Contemporary Czech TV series: methods used in screenplay development
Klíčová slova: televizní seriál, dramatický seriál, serialita, seriálová produkce, seriálová struktura, pilotní díl, scénář, vývoj scénáře, Česká televize, BBC, Hollywood
Klíčová slova anglicky: TV series, drama series, seriality, series production, series structure, pilot episode, script, script development, the Czech Television, BBC, Hollywood
Akademický rok vypsání: 2016/2017
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra mediálních studií (23-KMS)
Vedoucí / školitel: PhDr. Václav Moravec, Ph.D., Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 14.08.2017
Datum zadání: 14.08.2017
Datum a čas obhajoby: 24.09.2019 09:00
Místo konání obhajoby: Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1, H013, Hollar - místn. č. 013
Datum odevzdání elektronické podoby:31.07.2019
Datum proběhlé obhajoby: 24.09.2019
Oponenti: prof. MgA. Martin Štoll, Ph.D.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
ARONSON, Linda, Scénář pro 21. století. 1. vydání. Praha, NAMU, 2014, 344 str., ISBN 978-80-7331-314-2

CALVISI, Daniel P., Story Maps: TV Drama; The Structure of the One Hour Television Pilot. 1. vydání. UK, ACT FOUR SCREENPLAYS, 2016, 128 str., ISBN 978-0-9836266-8-8

DOUGLAS, Pamela, Writing the TV Drama Series; How to Succeed as a Professional Writer in TV. 4. vydání. Studio City (USA), Michael Wiese Productions, 2018. 276 str., IBSN 9781615932931

ECO, Umberto, Meze interpretace. 1. vydání. Praha: Karolinum, 2004. 330 str. ISBN 80-246-0740-9

FIELD, Syd, Jak napsat dobrý scénář: základy scenáristiky. 1. vydání. Praha, Rybka, 2007. 277 str. ISBN 978-80-87067-65-9.

GIBBS, Nicholas, Writing Television Drama; Get Your Scripts Commissioned. 1. vydání. London (UK), Hodder Education, 2012. 227 str., ISBN 978-1444167610

GRACE, Yvonne, Writing For Television Series, Serials & Soaps. 1. vydání. Essex (UK), Kamera Books, 2014. 158 str., ISBN 978-84344-337-7

HAMMOND, Michael, MAZDON, Lucy (editors), The Contemporary Television Series. Edinburgh (UK), Edinburgh University Press, 2005. 260 str., ISBN 0-7486-1901-1

HORTON, Andrew. HOXTER, Julian. DAVIS, J. Madison. EATON, Mark. LEWIS, Jon. BOON, Kevin Alexander. CHARNEY, Mark J., Screenwriting, Library od Congress Cataloging in Publication Data, USA, Rutgers University Press, 2014, 212 s. (e-book)

JANCOVICH, Mark, LYONS, James (editors), Quality Popular Television; Cult TV, the Industry and Fans. 1. vydání. London (UK), British Film Institute, 2003, 204 str. ISBN 0-85170-941-9

KIPEN, David, The Schreiber Theory: Radical Rewrite of American Film History, 1. vydání, Hoboken (USA), Melville House Publishing, 2006. 180 str., ISBN 9780-9766583-3-7

KIRKPATRICK, Scott, Introduction to Media Distribution: Film, Television and New Media. New York (USA) and London (GB), Routledge, 2019. 242 str. ISBN 978-1-138-29735-7

KOKEŠ, Radomír, Světy na pokračování: rozbor možností seriálového vyprávění. 1. vydání. Praha: Filip Tomáš – Akropolis, 2016. 236 str. ISBN 978-80-7470-146-7

KOKEŠ, Radomír, Teorie seriálové fikce: Model analýzy vyprávění a fikčních světů televizního seriálu. Brno, 2010. 83 str. Magisterská diplomová práce. Masarykova universita, Filozofická fakulta, Ústav filmu a audiovizuální kultury. Vedoucí práce Doc. Mgr. Petr Szczepanik, Ph.D.

KORDA, Jakub, Úvod do studia televize 1, 1. vydání. Olomouc, Univerzita Palackého v Olomouci, 2014. 60 str., ISBN 978-80-244-4212-9

LEVY, Bob, Television Development; How Hollywood Creates New TV Series, 1. vydání. Oxon (UK), New York (USA), Routledge, 2019. 304 str., ISBN 978-1-138-58422-8

MITTEL, Jason, Complex TV; Poetics of Contemporary Television Storytelling. 1. vydání, New York (USA) and London (UK), 2015. 391 str., ISBN 978-0-8147-6960-7

ORLEBAR, Jeremy, Kniha o televizi, 1. vydání. Praha, NAMU, 2012. 228 str., ISBN 978-80-7331-246-6

THOMPSON, Kristin, Storytelling in Film and Television, USA, Library od Congress Cataloging-in-Publication Data, 2003. 172 str., ISBN 0-674-01087-6

THOMPSON, Robert J., Television’s Second Golden Age, 1. vydání. New York (USA), The Continuum Publishing Company, 1996. 220 str., ISBN 0-8264-0901-6
Předběžná náplň práce
Práce popisuje postup vývoje scénáře k dramatickému seriálu v USA, UK a ČR a srovnává přístupy v jednotlivých zemích a v produkcích. Na základě teorie a analýzy struktury pilotních dílů vybraných seriálů objasňuje způsob, jakým jsou tyto díly seriálu vystavěny, a ukazuje rozdíly mezi scénářem a realizací. Přibližuje způsob využití tříaktové narativní struktury při výstavbě seriálu i jeho jednotlivých dílů. Zaměřuje se především na české prostředí a na vývoj scénářů v rámci České televize. Definuje současnou seriálovou produkci České televize a srovnává ji s ostatní seriálovou produkcí v ČR. Na základě rozhovorů vedených s kreativními producenty ČT popisuje proces vývoje scénáře od námětu k finální verzi technického scénáře. Přibližuje současné trendy ve vývoji scénářů v českém prostředí, hledání inspirace v zahraničních produkcích, poukazuje na specifika přístupů v rámci české produkce a na průsečíky s postupy uplatňovanými v USA a UK.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The thesis describes a methodology of a script development concerning drama series in USA, UK and CR and it compares an approach of individual countries and productions. Based on a theory and analysis of pilot episodes structures of selected series, the thesis clarifies a method which is used for these series episodes construction and it provides differences between a script and its implementation. It describes a method of a three-act narrative structure for a construction of the series as well as its individual episodes. It focuses mainly on the Czech environment and on a script development in the framework of the Czech Television. It defines a contemporary series production of the Czech TV and it compares it with other series production in CR. On the basis of interviews with creative producers of the Czech TV, it describes a script development from its suggestion towards a final version of a technical script. It provides contemporary trends of script development in Czech environment, a search for inspiration in foreign productions, it refers to a specific approach in the framework of Czech production and to intersections with methods used in the USA and UK.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK