Využití celebrity endorsement v rozhovorech v časopise ZOOT
Název práce v češtině: | Využití celebrity endorsement v rozhovorech v časopise ZOOT |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | The Using of Celebrity Endorsement in the ZOOT magazine Interviews |
Klíčová slova: | Celebrity endorsement, celebrita, časopis ZOOT, komunikace, rozhovor, zakotvená teorie, ZOOT |
Klíčová slova anglicky: | Communication, Celebrity endorsement, celebrity, magazine ZOOT, interview, grounded theory, ZOOT |
Akademický rok vypsání: | 2016/2017 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra mediálních studií (23-KMS) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Jan Miessler |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 14.08.2017 |
Datum zadání: | 14.08.2017 |
Datum a čas obhajoby: | 26.06.2018 08:30 |
Místo konání obhajoby: | Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1, H012, 12, Hollar - místn. č. 012 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 11.05.2018 |
Datum proběhlé obhajoby: | 26.06.2018 |
Oponenti: | prof. MgA. Martin Štoll, Ph.D. |
Kontrola URKUND: |
Seznam odborné literatury |
1. ADORNO, Theodor W. Přehodnocení kulturního průmyslu. In: Glosy.info, [online]. 2004. ISSN 1214-8857. Dostupné z: http://glosy.info/texty/prehodnoceni-kulturniho-prumyslu/
2. ADORNO, Theodor W. Schéma masové kultury. Přeložili M. VÁŇA, M. HAUSER. Praha: Oikoymenh, 2009. ISBN 978-80-7298-406-0. 3. ADORNO, Theodor W, HORKHEIMER, Max. Dialektika osvícenství. Přeložili M. VÁŇA, M. HAUSER. Praha: Oikoymenh, 2009. ISBN 978-80-7298-267-7. 4. BARTHES, Roland. Mytologie. Přeložil J. FULKA. Praha: Dokořán, 2004. ISBN 80-86569-73-X. 5. BOORSTIN, Daniel J. The Image: A Guide to Pseudo-Events in America. New York: Atheneum. 1971. ISBN 0689702809. 6. EASEY, Mike. Fashion Marketing. Chichester: John Wiley & Sons Ltd, © 2009, Third edition. ISBN 978-1-4051-3953-3. 7. ERDOGAN, B. Zafer. Celebrity Endorsement: A Literature Review. In: Journal of Marketing Management, [online]. 1999, Vol. 15 (No. 4), s. 291-314.. ISSN 0267-257X (Print) 8. FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. Brno: Computer Press, a. s., 2011, 3. aktualizované vydání. ISBN 978-80-251-3432-0. 9. FRIEDMAN, Hershey H. and FRIEDMAN, L. Does the Celebrity Endorser's Image Spill Over the Product. In: Journal of the Academy of Marketing Science. Vol. 6, fall, s. 291-299. 10. GLASER, Barney G., STRAUSS, Anselm L. The Discovery of Grounded Theory. Strategies for Qualitative Research. London: Weidenfeld and Nicolson, 1968. 11. HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum. Praha: Portál, s.r.o., 2016, 4. vydání. ISBN 978-80-262-0982-9. 12. KAHLE, L. R. a HOMER, P. M. Physical Attractiveness of celebrity Endorser. A Social Adaptation Perspective. In: Journal of Consumer Research. Mar., 1985, Vol. 11, s. 954-961. 13. KOTLER, Philip, WONG, Veronica, SAUNDERS, John, ARMSTRONG, Gary. Moderní marketing. Přeložili Mgr. J. LANGEROVÁ, Ing. V. NOVÝ. Praha: Grada Publishing, a. s., 2007. ISBN 978-80-247-1545-2. 14. LEA-GREENWOOD, Gaynor. Fashion Marketing Communications. Chichester: John Wiley & Sons Ltd, © 2013. ISBN 978-1-405-15060-6. 15. MARSHAL, P. David. Celebrity and Power: Fame in Contemporary Culture. Minneapolis and London: University of Minnesota Press. 1997. 16. McCOMBS, Maxwell E. a SHAW, Donald, L. The Agenda-Setting Function of Mass Media. In: Public Opinion Quarterly. 1972, Vol. 36, s. 176-187. Dostupné z: https://vnecas.files.wordpress.com/2008/11/chapel_hill2.pdf 17. McCOMBS, Maxwell E. Agenda Setting: Nastolování agendy, masová média a veřejné mínění. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-591-2. 18. McCRACKEN, Grant. Who Is the Celebrity Endorser? Cultural Foundations of the Endorsement Process. In: Journal of Consumer Research, [online]. Oxford University Press. Dec., 1989, Vol. 16 (No. 3), s. 310-321 [cit. 14. 02. 2018]. Dostupné z: http://www.jstor.org/stable/2489512 19. MOORE, Gwyneth. Fashion Promotion. Lausanne: AVA Publishing SA, 2012. ISBN 978-2-940411-87-0. 20. OHANIAN, Roobina. The Impact of Celebrity Spokesperson's Perceived Image on Customers' Intention to Purchase. In: Journal of Advertising Research. Vol. 31 (No. 1), s. 46-52. 21. PETTY, Richard, CACIOPPO, John T., a SCHUMAN, David. Central and Peripheral Routes to Advertising Effectiveness: The Moderating Role of Involvement. In: Journal of Consumer Research. Dec., 1983, Vol. 10., s. 135-146. 22. PETTY, Richard a CACIOPPO, John T. Effects of Issue Involvement on Attitudes in an Advertising Context. In: Proceedings of the Division 23 Program. Canada: American Psychological Association. 1980, s. 75-79. 23. PLICHTOVÁ, Jana. Metódy sociálnej psychológie zblízka. Kvalitatívne a kvantitatívne skúmanie sociálnych reprezentací. Bratislava: Média, 2002. ISBN 80–967525–5–3. 24. POSNER, Harriet. Marketing Fashion. London: Laurence King Publishing Ltd, 2011. ISBN 978-1-85669-723-1. 25. PŘIKRYLOVÁ, Jana, JAHODOVÁ, Hana. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing, a. s., 2010. ISBN 978-80-247-3622-8. 26. ŘIHÁČEK, Tomáš, ČERMÁK, Ivo, HYTYCH, Roman a kol. Kvalitativní analýza textů: čtyři přístupy. Brno: Masarykova univerzita, 2013. ISBN 978-80-210-6382-2. Dostupné z: http://www.opvk.fss.muni.cz/ikapsy/uploads/Kvalitativni-analyza-textu.pdf 27. SEDLÁKOVÁ, Renáta. Výzkum médií. Praha: Grada Publishing, a.s., 2014. ISBN 978-80-247-3568-9. 28. SMÉKAL, Vladimír. Kvalitativní přístup v psychologickém výzkumu. Československá psychologie, 1983, roč. 27, č. 1, s. 50–58. 29. STRAUSS, Anselm L., CORBINOVÁ, Juliet. Základy kvalitativního výzkumu. Postupy a techniky metody zakotvené teorie. Boskovice: Albert, 1999. ISBN 80–85834–60–X. 30. ŠVAŘÍČEK, Roman. Je zakotvená teorie teorií? In: Sborník prací filozofické fakulty brněnské univerzity, Studia paedagogica U 10. Brno: Masarykova univerzita, 2005. s. 133-145. ISBN 80-210-3891-8. 31. TRAMPOTA, Tomáš a VOJTĚCHOVSKÁ, Martina. Metody výzkumu médií. Praha: Portál, 2010. ISBN 987-80-7367-683-4. 32. TURNER, Graeme. Understanding Celebrity. SAGE Publications Ltd, 2014. ISBN 978 1 4462 5320-5. 33. VOLEK, Jaromír. Úvod do komunikačních studií (skripta). Brno: FSS, 2002. 34. WIMMER, Roger D. a DOMINICK, Joseph R. Mass Media Research. An Introduction. Cengage Learning, Inc, 2013. ISBN 978-12-8507-460-3. |
Předběžná náplň práce |
Předkládaná diplomová práce se zaměřuje na využití celebrity v rámci propagace produktu, firmy či značky. Pro představu je zde zvolen konkrétní příklad, jehož komparace s podobnými ukázkami konkurence nastiňuje kritický pohled na fenomén celebrity endorsement a celebrit samotných. Stěžejní metodu práce tvoří zakotvená teorie s využitím opakovaného čtení a kódování. Tato metoda je v empirické části aplikována na rozhovory s celebritami z každého čísla časopisu ZOOT a následně jsou její výsledky vyhodnocovány a interpretovány. Základním cílem práce je potvrdit či vyvrátit tvrzení, že časopis ZOOT využívá formu komunikace odlišnou od své přímé konkurence. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
This master thesis is focusing on celebrity endorsement used for product, brand or company promotion. The chosen example is compared with similar competitive ones and demonstrates critical view on celebrity endorsement as a phenomenon and also celebrities. The Grounded theory using repeated reading and coding is chosen as an analysis method for this thesis. This method is used in empirical part of the paper, applied on the interviews from every issue of the magazine ZOOT published and its results are interpreted and evaluated afterwards. The main aim of this thesis is to confirm or disprove the statement that magazine ZOOT uses communication strategy that differentiate it from its competition. |