Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Poselství a mediání ohlas na návštěvy dvou papežů v Československé federativní republice a v České republice ve světle jejich veřejných projevů: Jan Pavel II. - 1990,1995,1997 a Benedikt XVI - 2009
Název práce v češtině: Poselství a mediání ohlas na návštěvy dvou papežů v Československé federativní republice a v České republice ve světle jejich veřejných projevů: Jan Pavel II. - 1990,1995,1997 a Benedikt XVI - 2009
Název v anglickém jazyce: Message and media reflection of visits of two Popes in Czechoslovak Federal Republic and Czech Republic in the light of their public speeches: John Pavel II. - 1990,1995,1997 a Benedikt XVI - 2009
Klíčová slova: Římskokatolická církev, papež, Jan Pavel II., Benedikt XVI., mediální ohlas, papežské návštěvy
Klíčová slova anglicky: Roman Catholic Church, Pope, John Paul II, Benedict XVI, media response, papal visits
Akademický rok vypsání: 2016/2017
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra mediálních studií (23-KMS)
Vedoucí / školitel: PhDr. ThMgr. Mgr. Karol Lovaš, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 04.08.2017
Datum zadání: 04.08.2017
Datum a čas obhajoby: 21.09.2021 08:00
Místo konání obhajoby: Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1, H011, Hollar - místn. č. 011
Datum odevzdání elektronické podoby:25.07.2021
Datum proběhlé obhajoby: 21.09.2021
Oponenti: prof. PhDr. Jiří Knapík, Ph.D.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
BEDNAŘÍK, Petr, Jan JIRÁK a Barbara KÖPPLOVÁ. Dějiny českých médií: Od počátku do současnosti. Praha: Grada Publishing, 2011. ISBN 978-80-247-3028-8.
CROTEAU, David a William HOYNES. Media/Society: Industries, Images, and Audiences. 4. Londýn: Sage Publications, 2012. ISBN 9781412974202.
DEARING, James W. a Everett ROGERS. Agenda-Setting. Londýn: SAGE Publications, 1996. ISBN 9781452248844.
ENTMAN, Robert M. Projections of Power: Framing News, Public Opinion, and U.S. Foreign Policy: Studies in Communication, Media, and Public Opinion. 1. Chicago: University of Chicago Press, 2004. ISBN 978-0-226-21072-8.
HALL, Stuart. Encoding and Decoding in the Television Discourse. Birmingham: Centre for Cultural Studies, University of Birmingham, 1973. ISBN 9780704404571.
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: Základní teorie, metody a aplikace. Vyd. 4. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0982-9. Příručka zabývající se hlavními metodami kvalitativního výzkumu, sběru dat. Příručka poskytuje také postupy pro kódování a interpretaci výsledků.
LAKOFF, George. Don't Think of an Elephant! Know Your Values and Frame the Debate. 2. White River Junction: Chelsea Green Publishing, 2004. ISBN 1-931498-71-7.
TRAMPOTA, Tomáš a Martina VOJTĚCHOVSKÁ. Metody výzkumu médií. Vyd. 1. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-683-4. Kniha poskytuje metodiku zejména pro akademické výzkumy médií.
Předběžná náplň práce
Cílem této práce je analýza poselství, která dva papežové ve svých návštěvách Československa a České republiky prezentovali národu i světu. A také to, jakým způsobem média tato poselství uchopila, interpretovala a přinesla svým publikům. Ve výzkumu je použita metoda rámcování a kvantitativní obsahová analýza.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This thesis aims to analyze the messages that the two popes presented to the nation and the world during their visits to Czechoslovakia and the Czech Republic and also how the media captured, interpreted, and brought these messages to their audiences. The research uses the method of framing and quantitative content analysis.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK