Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 393)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Faktory strachu. Funguje strach v žánru Reality TV jako nástroj sebereflexe i manipulace?
Název práce v češtině: Faktory strachu. Funguje strach v žánru Reality TV jako nástroj sebereflexe i manipulace?
Název v anglickém jazyce: Factors of fear. Does fear in the Reality TV genre function as an instrument of self-reflection as well as manipulation?
Klíčová slova: Reality TV, soutěžní pořad, strach, společenskovědní perspektiva, metoda zakotvené teorie, analýza formy a stylu
Klíčová slova anglicky: Reality TV, game show, fear, social sciences perspective, grounded theory method, form and style analysis
Akademický rok vypsání: 2016/2017
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra mediálních studií (23-KMS)
Vedoucí / školitel: PhDr. Milan Kruml
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 03.08.2017
Datum zadání: 03.08.2017
Datum potvrzení stud. oddělením: 04.10.2017
Datum a čas obhajoby: 24.01.2019 08:30
Místo konání obhajoby: Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1
Datum odevzdání elektronické podoby:04.01.2019
Datum proběhlé obhajoby: 24.01.2019
Oponenti: PhDr. Václav Hájek, Ph.D.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
ALTMANN, Lothar, ed. Lexikon malířství a grafiky. V Praze: Knižní klub, 2006. ISBN 80-242-1576-4.
AUGÉ, Marc. Non-places: introduction to an anthropology of supermodernity. 2nd English language ed. New York: Verso, 2008. ISBN 9781844673117.
BOGDAN, Robert. Freak show: presenting human oddities for amusement and profit. Pbk. ed. Chicago: University of Chicago Press, 1990. ISBN 0-226-06312-7.
BORDWELL, David a THOMPSON, Kristin. Umění filmu: úvod do studia formy a stylu. V Praze: Nakladatelství Akademie múzických umění, 2011. ISBN 978-80-7331-217-6.
BAUMAN, Zygmunt. Tekuté časy: život ve věku nejistoty. Praha: Academia, 2008. XXI. století. ISBN 978-80-200-1656-0.
BURKE, Edmund. The works of the right honourable Edmund Burke. London: Henry G. Bohn, 1854. Bohn's British classics.
BURKE, Edmund. A philosophical inquiry into the origin of our ideas of the sublime and beautiful: with an introductory discourse concerning taste, and several other additions. A new edition. Basil: Printed and fold by J. J. Tourneisen, 1792.
BUSCH, Werner. Das unklassische Bild: von Tizian bis Constable und Turner. München: C.H. Beck, c2009.
CAILLOIS, Roger. Hry a lidé: maska a závrať. Přeložila Nina VANGELI. Praha: Nakladatelství Studia Ypsilon, 1998. ISBN 80-902482-2-5.
CALVERT, Clay. Voyeur nation: media, privacy, and peering in modern culture. Boulder, Colo.: Westview Press, 2000. Critical studies in communication and in cultural industries series. ISBN 0813366275.
CREEBER, Glen, Toby. MILLER a John. TULLOCH. The television genre book. 2nd ed. New York, NY: Palgrave Macmillan on behalf of the British Film Institute, 2008, ISBN 184457217X.
DELAPORTE, François a Todd MEYERS. Anatomy of the passions. Stanford, Calif.: Stanford University Press, c2008. ISBN 9780804758512.
DELEUZE, Gilles. Foucault. Vyd. 2. Praha: Herrmann, 2003. ISBN 80-239-2303-X.
DOBALOVÁ, Sylva. Pašijový cyklus Karla Škréty: mezi výtvarnou tradicí a jezuitskou spiritualitou. Praha: Nakladatelství Lidové noviny, 2004. ISBN 80-7106-707-5.
DOUGLAS, Mary. Čistota a nebezpečí: analýza konceptu znečištění a tabu. Praha: Malvern, 2014. KULA. ISBN 978-80-87580-91-2.
DOVEY, Jon. Freakshow: first person media and factual television. Sterling, Va.: Pluto Press, 2000.
ECO, Umberto. Skeptikové a těšitelé. Vyd. 1. [i.e. vyd. 2., V Argu 1.]. Praha: Argo, 2006. ISBN 80-7203-706-4.
EKMAN, Paul. Odhalené emoce: naučte se rozpoznávat výrazy tváře a pocity druhých. Přeložila Eva NEVRLÁ. V Brně: Jan Melvil Publishing, 2015. Pod povrchem. ISBN 978-80-87270-81-3.
ELIADE, Mircea. Mýtus o věčném návratu: archetypy a opakování. 2., opr. vyd. Přeložila Eva STREBINGEROVÁ. Praha: OIKOYMENH, 2009. Knihovna novověké tradice a současnosti. ISBN 978-80-7298-388-9.
ELIADE, Mircea. Posvátné a profánní. Praha: Česká křesťanská akademie, 1994. Knihy ze světa.
FOUCAULT, Michel. Dohlížet a trestat: kniha o zrodu vězení. Přeložil Čestmír PELIKÁN. Praha: Dauphin, 2000. Studie (Dauphin). ISBN 80-86019-96-9.
FREUD, Anna. Já a obranné mechanismy. Praha: Portál, 2006. Spektrum (Portál). ISBN 80-7367-084-4.
FREUD, Sigmund a LOHMANN, Hans-Martin, ed. Abriss der Psychoanalyse. Stuttgart: Reclam, [2010], ©2010. 118 stran. Reclams Universal-Bibliothek; Nr. 18689. ISBN 978-3-15-018689-3.
FRYE, Northrop. Anatomie kritiky: čtyři eseje. Brno: Host, 2003. Teoretická knihovna. ISBN 80-7294-078-3.
FULKA, Josef. Psychoanalýza a francouzské myšlení. Praha: Herrmann, 2008. ISBN 978-80-87054-11-6.
FUREDI, Frank. Culture of fear revisited: risk-taking and the morality of low expectation. 4th
HANOVSKÁ, Lenka a Linda HRONÍKOVÁ. Člověk a strach: strach v antropologických perspektivách. Praha: Togga, 2013. Andrias. ISBN 978-80-7476-018-1
HEER, Friedrich. Evropské duchovní dějiny. Vyd. 2., opr. Přeložil Martin ŽEMLA. Praha: Vyšehrad, 2014. ISBN 978-80-7429-470-9.
HEIDEGGER, Martin. O pravdě a Bytí. Praha: Mladá fronta, 1993. Váhy (Mladá fronta). ISBN 80-204-0416-3.
HILL, Annette. Restyling factual TV: audiences and news, documentary and reality genres. New York: Routledge, 2007, ISBN 9780203099735.
JACYNO, Małgorzata. Kultura individualismu. Praha: Sociologické nakladatelství, 2012. Post (Sociologické nakladatelství). ISBN 978-80-7419-104-6.
JASPERS, Karl. Mezní situace. Přeložil Václav NĚMEC. Praha: OIKOYMENH, 2016. Oikúmené (OIKOYMENH), ISBN 978-80-7298-220-2.
JUNG, C. G. Die Archetypen und das kollektive Unbewusste. Olten: Walter, 1976. ISBN 3530407976.
KRISTEVA, Julia a Leon S. ROUDIEZ. Powers of horror: an essay on abjection. New York: Columbia University Press, c1982. European perspectives. ISBN 0-231-05347-9.
KUHN, A. (1995). Lawless seeing. In DINES, Gail a Jean M. HUMEZ, ed. Gender, race and class in media: a text-reader. Thousand Oaks: SAGE Publications, c1995. ISBN 0-8039-5164-7.
LACAN, Jacques, EDITED BY JACQUES-ALAIN MILLER a TRANSLATED FROM THE FRENCH BY ALAN SHERIDAN. The four fundamental concepts of psycho-analysis. New York: W.W. Norton, 1998. ISBN 9780393317756.
LACEY, Nick. Narrative and genre: key concepts in media studies. New York: St. Martin's Press, 2000. ISBN 0312230133.
LESSING, Gotthold Ephraim. Laokoon, čili, O hranicích malířství a poesie. Praha: SNKLHU, 1960. Teorie a kritika (SNKLHU).
LÉVI-STRAUSS, Claude. Mythologica. Přeložil Jindřich VACEK. Praha: Argo, 2006. Capricorn (Argo). ISBN 80-7203-644-0.
LIPOVETSKY, Gilles a Sébastien CHARLES. Hypermoderní doba: od požitku k úzkosti. Praha: Prostor, 2013. Střed (Prostor). ISBN 978-80-7260-283-4.
LOVECRAFT, H. P. Supernatural horror in literature. New York: Dover Publications, c1973. ISBN 0-486-20105-8.
MACNAMARA, Donal E. J. a Edward SAGARIN. Sex, crime, and the law. New York: The Free Press, c1977. ISBN 0029196809.
MALÍKOVÁ, Mária. Franz Xaver Messerschmidt. Wien: Jugend und Volk, 1982. Wien-Kultur.
MAST, Gerald a Bruce F KAWIN. A short history of the movies. 9th ed. New York: Pearson/Longman, c2006. ISBN 0-321-26232-8.
MCGRATH, John E. Loving big brother: performance, privacy and surveillance space. New York: Routledge, 2004. ISBN 0415275377.
MERLEAU-PONTY, Maurice. Fenomenologie vnímání. Praha: OIKOYMENH, 2013. Knihovna novověké tradice a současnosti. ISBN 978-80-7298-485-5.
OUELLETTE, Laurie. A companion to reality television. Malden, MA: Wiley-Blackwell, 2014, ISBN 9781118599624.
PIJOAN, José. Dějiny umění/1. 4. vyd. Praha: Balios, 1998. ISBN 9788071767657.
PINE, B. Joseph, GILMORE, James H. The experience economy: work is theatre & every business a stage. Boston: Harvard Business School Press, c1999. ISBN 0-87584-819-2.
PRAŠKO, Ján, Hana PRAŠKOVÁ a Jana PRAŠKOVÁ. Specifické fobie. Praha: Portál, 2008. Rádci pro zdraví. ISBN 978-80-7367-300-0.
PRIDEAUX, Sue a Edvard MUNCH. Edvard Munch: behind the Scream. New Haven: Yale University Press, c2005
PROKOPIUS Václav, ŠULISTA Petr. Tvořivá síla strachu. Praha: Triton, 2007, s. 24. ISBN 9788072549825
RIEMANN, Fritz. Základní formy strachu: typy lidské osobnosti, jejich vznik, charakteristiky a formy vztahů. Praha: Portál, 1999. Spektrum (Portál). ISBN 80-7178-313-7.
ŘÍČAN, Pavel. Psychologie osobnosti: obor v pohybu. 6., rev. a dopl. vyd., V Grada Publishing 2. Praha: Grada, 2010. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-3133-9.
ŘIHÁČEK, Tomáš, ČERMÁK, Ivo a HYTYCH, Roman. Kvalitativní analýza textů: čtyři přístupy. Brno: Masarykova univerzita, 2013. ISBN 978-80-210-6382-2.
SARTRE, Jean-Paul. The emotions: outline of a theory. trans. B. Frechtman. New York: Philosophical Library, 1975. ISBN 9780806509044.
SCHILLER, Gertrud. Iconography of Christian art. London: Lund Humphries, 1971-. ISBN 0853312702.
SCHREITER, Charlotte. Gipsabgüsse und antike Skulpturen: Präsentation und Kontext. Berlin: Reimer, c2012. ISBN 3496014695
STRAUSS, Anselm L a Juliet CORBIN. Základy kvalitativního výzkumu: postupy a techniky metody zakotvené teorie. Brno: Sdružení Podané ruce, 1999. SCAN. ISBN 80-85834-60-X.
SVENDSEN, Lars Fr. H. A philosophy of fear. London: Reaktion, 2008. ISBN 978 1 86189 404 5
VAN ENGEN, John H. Devotio moderna: basic writings. New York: Paulist Press, c1988. ISBN 0809129620.
VOLAVKOVÁ, Hana. Hieronymus Bosch. Praha: Odeon, 1973. Malá galerie (Odeon).
WOLF, Norbert, GROSENICK, Uta, ed. Expresionismus. V Praze: Slovart, c2005. ISBN 80-7209-659-1.
ŽIŽEK, Slavoj. How to read Lacan. New York: W.W. Norton & Co., 2007. How to read (New York, N.Y.). ISBN 0393329550.
Předběžná náplň práce
Cílem diplomové práce je zanalyzovat vybrané zahraniční pořady spadající do žánru Reality TV a zabývající se strachem, definovat u jednotlivých pořadů jejich charakteristické znaky a zjistit jakým způsobem tvůrci pořadů pracují se strachem, v jakých formách se strach v pořadech objevuje, jakou zde má funkci, k čemu slouží. V rámci analýzy se budu ptát také po funkci mnou sledovaných pořadů. Zaměřím se také na samotného diváka, budu se ptát, k čemu mu sledování těchto pořadů slouží, proč se diváci na pořady tohoto typu dívají.
Za účelem této analýzy byly vybrány pořady jasně spadající do žánru Reality TV a pracující s emocí strachu. Jedná se o tyto pořady: Fear Factor, Fear, 13: Fear Is Real, Panic Button a Total Blackout.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The aim of the thesis is to analyze selected foreign Reality TV shows about fear, to define the characteristics of each show and to find out how the creators of Reality TV about fear work with the emotion of fear, in what forms does the emotion of fear appear in the shows, what function does it have there. Throughout the analysis I will ask about the function of these shows. I will focus partly on audience as well, I will try to find out why are people watching these types of shows.
For a purpose of this analysis these Reality TV shows about fear were chosen: Fear Factor, Fear, 13: Fear Is Real, Panic Button and Total Blackout.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK