Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Online komunikace Evropského parlamentu a Evropské komise v letech 2014-2017
Název práce v češtině: Online komunikace Evropského parlamentu a Evropské komise v letech 2014-2017
Název v anglickém jazyce: Online Communication of European Parliament and European Commision in 2014-2017
Klíčová slova: Evropská unie, Evropský parlament, Evropská komise, online, komunikace, sociální sítě, Mileniálové, Generace Z
Klíčová slova anglicky: European Union, European Parliament, European Commision, Online, Communication, Social networks, Millennials, Generation Z
Akademický rok vypsání: 2016/2017
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR)
Vedoucí / školitel: Mgr. Anna Shavit, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 18.07.2017
Datum zadání: 18.07.2017
Datum a čas obhajoby: 25.09.2018 00:00
Místo konání obhajoby: Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1, H108, Hollar - místn. č. 108
Datum odevzdání elektronické podoby:31.07.2018
Datum proběhlé obhajoby: 25.09.2018
Oponenti: doc. PhDr. Denisa Hejlová, Ph.D.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
ALTER, Charlotte. When Millennials Rule. Time [online]. 2017, 190(16/17), [cit. 2018-05-31]. ISSN 0040781X. Dostupné z: http://search.ebscohost.com/login.aspx?authtype=shib&custid=s1240919&direct=true&db=asn&AN=125621800&site=eds-live&scope=site&lang=cs

BERTRAND, Inna a Peter HUGHES. Media Research Methods. Second edition. United Kingdom: PALGRAVE, 2018. ISBN 978-1-137-55215-0.

BLACK, Alison. Gen Y: Who They Are and How They Learn. Educational Horizons [online]. 2010, 88(2), [cit. 2018-05-28]. ISSN 0013175X. Dostupné z: https://eric.ed.gov/?id=EJ872487

CORBETT, Richard, Francis JACOBS a Michael SHACKLETON. The European Parliament [online]. Eight edition. United Kingdom: John Harper Publishing, 2011. [cit. 2018-05-20]. ISBN 9780957150157. Dostupné z: https://ebookcentral.proquest.com/lib/cuni/detail.action?docID=3317867.

COOPER, Patrick G. Generation Z. Salem Press Encyclopedia [online]. 2014 [cit. 2018-05-31]. Dostupné z: http://search.ebscohost.com/login.aspx?authtype=shib&custid=s1240919&direct=true&db=ers&AN=100039079&site=eds-live&scope=site&lang=cs


DEŽELAN, Tomaž a Igor VOBIČ, ed. (R)evolutionizing political communication through social media. Hershey: Information Science Reference, 2016. ISBN 9781466698802.

DROBEK-OSTROWSKA, Boguslawa a Jan GARLICKI. Political communication in the era of new technologies. Frankfurt am Main: Peter Lang, [2013]. ISBN 978-3-631-64411-9.

FIALA, Petr a Marie PITROVÁ. Evropská unie. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury, 2003. ISBN 8073250152.

FROMM, Jeff a Christie GARTON. Marketing to millennials: reach the largest and most influential generation of consumers ever [online]. New York: AMACOM, American Management Association, [2013]. [cit. 2018-07-28]. ISBN 9780814433225. Dostupné z: https://ebookcentral-proquest-com.ezproxy.is.cuni.cz/lib/cuni/detail.action?docID=1204652.

HALADA, Jan, ed. Marketingová komunikace a public relations: výklad pojmů a teorie oboru. Praha: Univerzita Karlova v Praze, nakladatelství Karolinum, 2015. ISBN 978-80-246-3075-5.

HALADA, Jan, OSVALDOVÁ, Barbora, ed. Slovník žurnalistiky: výklad pojmů a teorie oboru. Praha: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, 2017. ISBN 978-80-246-3752-5.

HOWE, Neil, William STRAUS a R. J. MATSON. Millennials rising: the next great generation /by Neil Howe and Bill Strauss ; cartoons by R.J. Matson. Ilustrované vydání. New York: Vintage Books, 2000. ISBN 0-375-70719-0.

JENSEN, Klaus Bruhn. A Handbook of Media and Communication Research: Qualitative and Quantitative Methodologies. London: Routledge. ISBN 0-415-22588-4

JURÁŠKOVÁ, Olga, Pavel HORŇÁK a kolektiv. Velký slovník marketingových komunikací. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4354-7.

JURÁŠKOVÁ, Olga, Pavel HORŇÁK a a kolektiv. Velký slovník marketingových komunikací: revue littéraire mensuelle. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4354-7. ISSN 0014-2751.

KARLÍČEK, Miroslav a a kolektiv. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. 2., aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada Publishing, 2016. ISBN 978-80-247-5769-8.

KOZEL, Roman a a kol. Moderní marketingový výzkum: nové trendy, kvantitativní a kvalitativní metody a techniky, průběh a organizace, aplikace v praxi, přínosy a možnosti. Praha: Grada, 2006. Expert (Grada). ISBN 80-247-0966-X.

KHAN, Gohar F. Social Media for Government: A Practical Guide to Understanding, Implementing, and Managing Social Media Tools in the Public Sphere [online]. Springer, 2017 [cit. 2018-06-20]. ISBN 978-981-10-2924-4.
KŘEČEK, Jan. Politická komunikace: od res publica po public relations. Praha: Grada, 2013. Politologie (Grada). ISBN 978-80-247-3536-8.

IGEL, Charles a Vicki URQUHART. Generation Z, Meet Cooperative Learning. Middle School Journal [online]. 2015, 43(4), 16 [cit. 2018-05-31]. DOI: 10.1080/00940771.2012.11461816. ISSN 0094-0771. Dostupné z: http://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/00940771.2012.11461816

LUNDIN, Laura L. Millennial Generation. Salem Press Encyclopedia [online]. 2013 [cit. 2018-07-30]. Dostupné z: http://search.ebscohost.com/login.aspx?authtype=shib&custid=s1240919&direct=true&db=ers&AN=89550608&site=eds-live&scope=site&lang=cs

MACHKOVÁ, Hana. Mezinárodní marketing: nové trendy a reflexe změn ve světě. 3., aktualiz. a přeprac. vyd. Praha: Grada, c2009. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-2986-2.

MCCORMICK, John. Understanding the European Union. 7th edition. London: Palgrave, 2017. ISBN 978-1-137-60776-8.

MYERS, JACK. How Generation Z Gets their News. Ripon Forum [online]. 2018, 52(1), 24[cit. 2018-05-31]. ISSN 00355526. Dostupné z: http://search.ebscohost.com/login.aspx?authtype=shib&custid=s1240919&direct=true&db=poh&AN=128833693&site=eds-live&scope=site&lang=cs


TUTELMAN, Perri R., Justine DOL, Michelle E. TOUGAS a Christine T. CHAMBERS. Navigating your social media presence: Opportunities and challenges. Clinical Practice in Pediatric Psychology [online]. 2018 [cit. 2018-06-04]. DOI: 10.1037/cpp0000228. ISSN 21694826. Dostupné z: http://search.ebscohost.com/login.aspx?authtype=shib&custid=s1240919&profile=eds

URBAN, Lukáš. Sociologie trochu jinak. 2., rozš. vyd. Praha: Grada, 2011. Sociologie (Grada). ISBN 978-80-247-3562-7.

VIOLA, Donatella M. Routledge handbook of European elections. London: Routledge, 2016. Routledge handbooks. ISBN 978-0-415-59203-1.

WELLINGTON, Jerry a Marcin SZCZERBINSKI. Research methods for the social sciences [online]. New York: Continuum International Pub. Group, [cit. 2018-07-25]. ISBN 9780826485663. Dostupné z: https://ebookcentral-proquest-com.ezproxy.is.cuni.cz/lib/cuni/detail.action?docID=711013.

ZARRA, III, Ernest J. Helping parents understand the minds and hearts of generation Z. Lanham: Rownman & Littlefield, [2017]. ISBN 9781475831894.
Předběžná náplň práce
Tato bakalářská práce se zabývá online komunikací Evropského parlamentu a Evropské komise v letech 2014-2017. V jejím rámci je přiblíženo fungování dvou Evropských orgánů a jejich přístup k online komunikaci, možnosti využití online komunikace a definice a specifikace generačních skupin Mileniálů a Generace Z.

Deskriptivní část bakalářské práce je zaměřena na orgány Evropské unie, jejich strukturu a strategický přístup k oblasti komunikace. Dále jsou v této části popsány média a formáty, které jsou využívané v rámci online komunikace. V práci jsou také představeny online platformy, pomocí kterých Evropský parlament a Evropská komise komunikují. Mezi ně patří jejich webové stránky, stránky na Facebooku a profily na sociálních sítích Instagram a Twitter. Prostor je zde věnován také cílovému publiku, kterým jsou Mileniálové a Generace Z.

Praktická část bakalářské práce obsahuje kvantitativní výzkum provedený online dotazníkovým šetřením, a to mezi příslušníky zkoumaných generací. Účelem tohoto šetření bylo zjistit povědomí a efektivitu online komunikace Evropského parlamentu a Evropské komise. Výzkum se týkal také online chování Mileniálů a Generace Z s důrazem na jejich povědomí o online komunikaci orgánů EU v konkrétních online médiích.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This bachelor thesis is focused on online communication of the European Parliament and the European Commission in 2014-2017. To provide essential information about this topic, there is a description of these two Europeans institutions and their approach to communication, possibilities of online communication and definition of generations of Millennials and Generation Z.

Descriptive part of this bachelor thesis is explaining the European Union institutions, their inner structure and strategic approach towards field of communication. Further in this chapter, there is a description of online platforms for communication used by the European Parliament and the European Commission. Namely: their official webpages, Facebook pages and profiles on Instagram and Twitter. In this part description and specifics of target audience – Millennial generation and Generation Z.

Practical part of this bachelor thesis is about quantitative research which is done by questionnaire online survey among members of target audience. This research aims to explore the awareness of online communication of the European Parliament and the European Commission and its effectivity. Survey was mainly focused on online behaviour of Millennials and Generation Z with a stress on their knowledge about online communication of those EU institutions.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK