Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Obsahová analýza videí nejpopulárnějších youtuberů beauty segmentu na českém a britském trhu
Název práce v češtině: Obsahová analýza videí nejpopulárnějších youtuberů beauty segmentu na českém a britském trhu
Název v anglickém jazyce: Content analysis of most subscribed Czech and British beauty youtubers´videos
Klíčová slova: YouTube, youtuber, nová média, reklama, sponzorovaná videa, product placement, influencer marketing, beauty
Klíčová slova anglicky: YouTube, youtuber, new media, advertorial, sponsored content, product placement, influencer marketing, beauty
Akademický rok vypsání: 2016/2017
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR)
Vedoucí / školitel: Mgr. Ing. Jana Rosenfeldová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 14.07.2017
Datum zadání: 14.07.2017
Datum a čas obhajoby: 13.06.2019 08:00
Místo konání obhajoby: Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1, H107, Hollar - místn. č. 107
Datum odevzdání elektronické podoby:10.05.2019
Datum proběhlé obhajoby: 13.06.2019
Oponenti: PhDr. Soňa Schneiderová, Ph.D.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
BILANDZIC, Helena., Geoffroy. PATRIARCHE a Paul J. TRAUDT. The Social use of media: cultural and social scientific perspectives on audience research. Chicago: Intellect, 2012.
Kniha je souborem esejů zabývajících se společenským užíváním médií. Pro účely mé práce budou přínosné zejména kapitoly 1 a 13, pojednávající o tvorbě a sdílení obsahu na YouTube.

BRUNS, Axel. Blogs, Wikipedia, Second life, and Beyond: from production to produsage. New York: Peter Lang, c2008. Digital formations, vol. 45. ISBN 978-0-8204-8867-7.
Autor v knize představuje problematiku produsage, tedy zapojení samotných konzumentů do tvorby obsahu. Vše demonstruje na příkladu blogů a Wikipedie, kolem kterých se tvoří ucelené komunity charakterizovatelné podobnými vlastnosti a principy, jako komunity na YouTube.

BURGESS, Jean a Joshua GREEN. YouTube: online video and participatory culture. Malden, MA: Polity, 2009. ISBN 0745644791.
Autoři v knize pojednávají o tom, jak je stránek YouTube využíváno a jak tyto způsoby odporují existujícím představám o kulturní produkci a konzumaci. Popisuje změnu, kterou společnosti přinesl a navazuje tzv. participativní kulturou, kdy člověk není jen konzumentem, ale i producentem a sám se účastní její tvorby.

JENKINS, Henry. Convergence culture: where old and new media collide. New York: New York University Press, c2006. ISBN 978-0-8147-4295-2.
Kniha se zabývá kulturní proměnou, kterou přinesla nová média autor vysvětluje, jak konvergence ovlivňuje vztah mezi publikem, producenty a obsahem.

QUALMAN, Erik. Socialnomics: how social media transforms the way we live and do business. Rev. and updated. Hoboken, N.J.: Wiley, c2011. ISBN 0470638842.
Autor se v publikaci zabývá dopady sociálních sítí na každodenní život a chování firem a tím, jak mohou být využity k zvyšování prodejů a přiblížení se spotřebiteli.
Předběžná náplň práce
YouTube je novým médiem, které stále roste. Navíc neslouží pouze jako kanál pro sdílení videí, ale také jako sociální síť, kolem jejichž přispěvatelů se utvářejí komunity oddaných posluchačů. Mezi takovýmito, většinově homogenními, skupinami pak mnoho značek vidí cílovou skupinu, kterou se snaží oslovit prostřednictvím sponzorovaných videí tvořenými youtubery. Jednou z takovýchto skupin je i beauty komunita, která se zaměřuje na kosmetické produkty a jejich užívání.
Tato bakalářská práce nejprve definuje základní pojmy související s tématem nových médií a participativní kulturou. Shrne společenský kontext platformy YouTube a představí její vnitřní pravidla pro značení sponzorovaného obsahu. Praktická část pak zahrnuje kvantitativní obsahovou analýzu vzorku britský a tuzemských videí nejpopulárnějších youtuberů v rámci beauty komunity. Práce by tak čtenáře měla uvést do problematiky sponzorovaného obsahu na YouTube a zanalyzovat reálnou situaci kosmetického segmentu.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
YouTube is a new medium that is constantly growing. In addition, they not only serve as a video streaming channel, but also as a social network whose contributors are communities of dedicated listeners. Among such, mostly homogeneous groups, many brands see the target group they are trying to reach through videos of youtubers. One such group is the beauty community, which focuses on cosmetic products and their use.
This bachelor thesis first defines the basic concepts related to the topic of new media and participatory culture. It summarizes the social context of the YouTube platform and presents its internal rules for sponsored content labeling. The practical part then includes a quantitative content analysis of the British sample and Czechl videos of the most subscribed youtubers in the beauty community. The work should thus introduce readers to the content of sponsored content on YouTube and analyze the real situation of the cosmetic segment.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK