Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Hromadné pohybové skladby pro mladší žactvo v roce 1980 a 2012
Název práce v češtině: Hromadné pohybové skladby pro mladší žactvo v roce 1980 a 2012
Název v anglickém jazyce: Mass gymnastic exercises for younger teenage pupils in 1980 and 2012
Klíčová slova: hromadná pohybová skladba, spartakiáda, všesokolský slet, mladší žactvo, choreografie
Klíčová slova anglicky: mass gymnastic exercise, Spartakiade, the Sokol Slet ( mass gathering of gymnasts organised by Czech Sokol Movement ), younger teenage pupils, choreography
Akademický rok vypsání: 2016/2017
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra tělesné výchovy (41-KTV)
Vedoucí / školitel: PhDr. PaedDr. Ladislav Kašpar, Ph.D.
Řešitel: Mgr. Kateřina Nováková - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 29.06.2017
Datum zadání: 03.07.2017
Datum a čas obhajoby: 24.05.2018 09:00
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R118, 118, Doktorandská místnost, 1. patro, vlevo
Datum odevzdání elektronické podoby:18.04.2018
Datum proběhlé obhajoby: 24.05.2018
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: doc. PhDr. Jiří Hrabinec, CSc.
 
 
 
Zásady pro vypracování
1.Předložit osnovu kvalif. práce
2.Předložit vybranou literaturu a ostatní zdroje
3.Vypracovat podrobný konspekt
4.Vznikající text pravidelně konzultovat
5.Rukopis práce předložit ke kontrole nejpozději měsíc před oficiálním odevzdáním
Seznam odborné literatury
ENGERER, Vladimír. XV. Všesokolský slet v roce 2012 [online]. 2015. Dostupné z: https://is.cuni.cz/webapps/zzp/detail/121214. Vedoucí práce Ladislav Kašpar.
HODAŇ, Bohuslav. Sokolství a současnost. Olomouc: Universita Palackého, 2003.
ISBN 80-244-0716-7.
ŠINDELÁŘOVÁ, Ilona. Vznik a vývoj hromadných tělovýchovných vystoupení na území České republiky [online]. 2011. Dostupné z: https://is.cuni.cz/webapps/zzp/detail/97216. Vedoucí práce Jana Hájková.
Československá spartakiáda 1980: 100 otázek a 100 odpovědí. [1. vyd.]. Praha: Mladá fronta, 1980.
Československá spartakiáda 1980. Praha: Olympia, 1981.
FLIEGL, Tomáš. Téma spartakiády v československé propagandě let 1955-1985 [online]. 2007. Dostupné z: https://is.cuni.cz/webapps/zzp/detail/22690. Vedoucí práce Barbara Köpplová.
NOVOTNÁ, Viléma. Gymnastika jako tvůrčí akt. Praha: Karolinum, 2012. ISBN 978-80-246-2116-6.
MAREK, Jaroslav. Společenská úloha masových cvičení v dějinách Československa. Praha: Orbis, 1955. Knihovna Československé společnosti pro šíření politických a vědeckých znalostí.
ROUBAL, Petr. Československé spartakiády. Praha: Academia, 2016. Šťastné zítřky. ISBN 978-80-200-2537-1.
RUDÉ PRÁVO. http://archiv.ucl.cas.cz/index.php?path=RudePravo
Předběžná náplň práce
Cílem diplomové práce je zmapovat vývoj hromadných skladeb v Československu a později v České republice. Analyzovat ohlasyv dobovém tisku s ohledem na politický režim v dané době, obecně charakterizovat hromadnou skladbu a popsat principy jejího tvoření.Pro praktickou část práce je vybraná spartakiádní skladba pro mladší žákyně z roku 1980 a hromadná skladba České asociace sportu pro všechny pro žáky a žákyně z roku 2012. Cílem praktické části je charakterizovat a porovnat pohybové skladby z hlediska místa cvičení, počtu cvičenců a pohlaví, délky skladby, hudebního doprovodu, oblečení, náčiní, choreografie a náročnosti pohybů pro jednotlivce, nákladů na realizování skladby.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The aim of the thesis is to map the development of mass gymnastic exercises in Czechoslovakia and later in the Czech Republic, at the same time to analyze reactions in local press during that period in terms of the political regime at the given time, to describe generally the mass gymnastic exercise and the principles of its creation. The practical part of the work deals with Spartakiade exercise for younger pupils from 1980 and mass exercise of the Czech Association of Sport for all teenage pupils, girls and boys, from 2012. The aim of the practical part is to characterize and compare the synchronised exercises in terms of place of exercise, number of participants, sex, length of the exercise, background music, clothing, equipment, choreography, movement dificulty for individuals and the implementation costs.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK