Stolní hra jako stimulace logického myšlení u dětí ve věku 5 - 7 let
Název práce v češtině: | Stolní hra jako stimulace logického myšlení u dětí ve věku 5 - 7 let |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Board game stimulating logical thinking of children aged 5 to 7 years |
Klíčová slova: | rozvoj logického myšlení; uvažování, usuzování, strategie; dítě předškolního věku |
Klíčová slova anglicky: | developement of logical thinking; cogitation; deduction; strategy; preschool child |
Akademický rok vypsání: | 2017/2018 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra matematiky a didaktiky matematiky (41-KMDM) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Michaela Kaslová |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 23.11.2017 |
Datum zadání: | 23.11.2017 |
Datum a čas obhajoby: | 12.09.2018 08:30 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, R128, 128, divadlo, 1. patro, vlevo, zadní trakt |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 13.07.2018 |
Datum proběhlé obhajoby: | 12.09.2018 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (UMŠ) (OSZD004MS) |
Oponenti: | Mgr. Jana Macháčková, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
1) prostudování odborné literatury
2) výběr hry/her a analýza jejích/ich pravidel 3) pozorování hráčů, sledování vývoje jejch rozhodování a první strategie a jejich průběžné změny 4) analýza sledovaných jevů |
Seznam odborné literatury |
Vágnerová, M. (2000)Vývojová psychologie
Thagard, P. (2001) Úvod do kognitivní vědy Jančařík, A. (2014) Hry v matematice Kaslová, M. (2010) Hry nejen v matematice (text pro univerzitu 3. věku) Kaslová, M. (2015) Prelogické myšlení In Rozvíjení předmatematické gramotnosti u dětí předškolního věku Chráska, M,. (2007) Metody pedagogického výzkumu Další vhodnou literaturu si studentka iniciativně vyhledá |
Předběžná náplň práce |
1) teoretická část - teorie strategických her; vývojová a kognitivní psychologie předškolního dítěte; základy prelogického myšlení
2) metodologická část - cíle a úkoly, metody a podmínky organizace praktické části 3) praktická část - realizace připraveného scénáře, evidence a analýza vybraných jevů 4) závěry |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
1) theoretical part - theory of strategical games; evolutional a cognitive psychology of pre-school child; fundaments of pre-logical thinking
2) methodological part - description of aims, goals and methods; organizing conditions; 3) practical part - realisation of prepared scenario, evidence of choosen phenomena end their analysis 4) conclusions |