Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Stolní hra jako stimulace logického myšlení u dětí ve věku 5 - 7 let
Název práce v češtině: Stolní hra jako stimulace logického myšlení u dětí ve věku 5 - 7 let
Název v anglickém jazyce: Board game stimulating logical thinking of children aged 5 to 7 years
Klíčová slova: rozvoj logického myšlení; uvažování, usuzování, strategie; dítě předškolního věku
Klíčová slova anglicky: developement of logical thinking; cogitation; deduction; strategy; preschool child
Akademický rok vypsání: 2017/2018
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra matematiky a didaktiky matematiky (41-KMDM)
Vedoucí / školitel: PhDr. Michaela Kaslová
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 23.11.2017
Datum zadání: 23.11.2017
Datum a čas obhajoby: 12.09.2018 08:30
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R128, 128, divadlo, 1. patro, vlevo, zadní trakt
Datum odevzdání elektronické podoby:13.07.2018
Datum proběhlé obhajoby: 12.09.2018
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (UMŠ) (OSZD004MS)
Oponenti: Mgr. Jana Macháčková, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
1) prostudování odborné literatury
2) výběr hry/her a analýza jejích/ich pravidel
3) pozorování hráčů, sledování vývoje jejch rozhodování a první strategie a jejich průběžné změny
4) analýza sledovaných jevů
Seznam odborné literatury
Vágnerová, M. (2000)Vývojová psychologie
Thagard, P. (2001) Úvod do kognitivní vědy
Jančařík, A. (2014) Hry v matematice
Kaslová, M. (2010) Hry nejen v matematice (text pro univerzitu 3. věku)
Kaslová, M. (2015) Prelogické myšlení In Rozvíjení předmatematické gramotnosti u dětí předškolního věku
Chráska, M,. (2007) Metody pedagogického výzkumu
Další vhodnou literaturu si studentka iniciativně vyhledá
Předběžná náplň práce
1) teoretická část - teorie strategických her; vývojová a kognitivní psychologie předškolního dítěte; základy prelogického myšlení
2) metodologická část - cíle a úkoly, metody a podmínky organizace praktické části
3) praktická část - realizace připraveného scénáře, evidence a analýza vybraných jevů
4) závěry
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
1) theoretical part - theory of strategical games; evolutional a cognitive psychology of pre-school child; fundaments of pre-logical thinking
2) methodological part - description of aims, goals and methods; organizing conditions;
3) practical part - realisation of prepared scenario, evidence of choosen phenomena end their analysis
4) conclusions
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK