Specifikace práce s dětmi s Tourettovým syndromem ve školských zařízení
Název práce v češtině: | Specifikace práce s dětmi s Tourettovým syndromem ve školských zařízení |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | The Specifics of Work with Children with Tourette's Disorder in School Facilities |
Klíčová slova: | Touretteův syndrom, tiky, přidružené poruchy chování, specifické poruchy učení, speciálně vzdělávací potřeby |
Klíčová slova anglicky: | Tourette syndrome, tic, education, Specific Learning Disabilities, specific behavioral disorders, special educational needs, teaching assistant, integration |
Akademický rok vypsání: | 2016/2017 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Jabok (27-J) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Michal Pařízek |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 24.05.2017 |
Datum zadání: | 24.05.2017 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 24.05.2017 |
Datum a čas obhajoby: | 08.09.2020 12:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 07.07.2020 |
Datum proběhlé obhajoby: | 08.09.2020 |
Oponenti: | Mgr. Marie Ortová |
Předběžná náplň práce |
Specifika práce s dětmi s Touretteovým syndromem
ve školských zařízení Cílem mé práce je informovat veřejnost, především pedagogické pracovníky, jak správně pracovat s dětmi, které trpí Touretteovým syndromem (TS), jak vést výuku a předcházet nežádoucím vlivům, které negativně ovlivňují dětí s TS. V první části se věnuji popisu TS, příčinám a příznakům, léčbě a přidruženým poruchám chování a léčbě těchto poruch. Dále se zmiňuji také o alternativním způsobu léčby, která je v poslední době velmi využívanou metodou při léčbě. Dále popisuji specifikaci práce s dětmi s TS ve školských zařízeních. Věnuji se speciálním vzdělávacím potřebám, integraci, organizaci, podmínkám, postupům a zásadám při vzdělávání dětí s TS, zmiňuji také pedagogicko-psychologické poradenství, které je velmi důležité u dětí s TS, jelikož TS způsobuje dětem mimo tiků také přidružené poruchy chování (např. úzkost, deprese), důležité jsou také metody vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení a chování. Na konci se ještě zmiňuji o zájmovém a neformálním vzdělávání, to je pro děti s TS důležité, protože kroužky a jiné zájmové činnosti jsou podstatné při vybití energie a děti, které se zaměřují na nějakou činnost často ani žádné tikové projevy nemají nebo se dají zamaskovat za určitou činnost. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The Specifics of Work with Children with Tourette's Disorder in
School Facilities The aim of my bachelor thesis is to inform the public, and especially teachers, how to work with children who suffer from Tourette's syndrome in school facilities. How the teachers will conduct lessons and prevent unwanted influences that negatively affect children with TS. In the first part I deal with the description of TS, causes and symptoms, its treatment and associated behavioral and treatment disorders. I also mention alternative treatment, which is often used method in the treatment. In the next part, they deal with the specification of work with children with TS in school facilities. In this bachelor thesis I deal with special educational needs, integration, organization, conditions, procedures and policies in the education of children with TS. The educational-psychological counselling is so important for children with TS because TS causes associated behaviour disorder. I smatter about education of pupils with specific learning and behavioral disorders and especially the specifics of children with ADHD. In the end, I also mention interest and nonformal education. This is important for children with TS because interest groups and other hobbies are important or channelling energy, and children who focus on an activities often do not have any tic expressions or can be disguised for a certain activity. |