Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Specifikace práce s dětmi s Tourettovým syndromem ve školských zařízení
Název práce v češtině: Specifikace práce s dětmi s Tourettovým syndromem ve školských zařízení
Název v anglickém jazyce: The Specifics of Work with Children with Tourette's Disorder in School Facilities
Klíčová slova: Touretteův syndrom, tiky, přidružené poruchy chování, specifické poruchy učení, speciálně vzdělávací potřeby
Klíčová slova anglicky: Tourette syndrome, tic, education, Specific Learning Disabilities, specific behavioral disorders, special educational needs, teaching assistant, integration
Akademický rok vypsání: 2016/2017
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Jabok (27-J)
Vedoucí / školitel: Mgr. Michal Pařízek
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 24.05.2017
Datum zadání: 24.05.2017
Datum potvrzení stud. oddělením: 24.05.2017
Datum a čas obhajoby: 08.09.2020 12:00
Datum odevzdání elektronické podoby:07.07.2020
Datum proběhlé obhajoby: 08.09.2020
Oponenti: Mgr. Marie Ortová
 
 
 
Předběžná náplň práce
Specifika práce s dětmi s Touretteovým syndromem
ve školských zařízení
Cílem mé práce je informovat veřejnost, především pedagogické
pracovníky, jak správně pracovat s dětmi, které trpí Touretteovým syndromem
(TS), jak vést výuku a předcházet nežádoucím vlivům, které negativně
ovlivňují dětí s TS.
V první části se věnuji popisu TS, příčinám a příznakům, léčbě
a přidruženým poruchám chování a léčbě těchto poruch. Dále se zmiňuji
také o alternativním způsobu léčby, která je v poslední době velmi využívanou
metodou při léčbě. Dále popisuji specifikaci práce s dětmi s TS ve školských
zařízeních. Věnuji se speciálním vzdělávacím potřebám, integraci, organizaci,
podmínkám, postupům a zásadám při vzdělávání dětí s TS, zmiňuji také
pedagogicko-psychologické poradenství, které je velmi důležité u dětí s TS,
jelikož TS způsobuje dětem mimo tiků také přidružené poruchy chování (např.
úzkost, deprese), důležité jsou také metody vzdělávání žáků se specifickými
poruchami učení a chování. Na konci se ještě zmiňuji o zájmovém
a neformálním vzdělávání, to je pro děti s TS důležité, protože kroužky a jiné
zájmové činnosti jsou podstatné při vybití energie a děti, které se zaměřují
na nějakou činnost často ani žádné tikové projevy nemají nebo se dají
zamaskovat za určitou činnost.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The Specifics of Work with Children with Tourette's Disorder in
School Facilities
The aim of my bachelor thesis is to inform the public, and especially teachers,
how to work with children who suffer from Tourette's syndrome in school
facilities. How the teachers will conduct lessons and prevent unwanted
influences that negatively affect children with TS. In the first part I deal with
the description of TS, causes and symptoms, its treatment and associated
behavioral and treatment disorders. I also mention alternative treatment, which
is often used method in the treatment. In the next part, they deal with the
specification of work with children with TS in school facilities. In this bachelor
thesis I deal with special educational needs, integration, organization,
conditions, procedures and policies in the education of children with TS. The
educational-psychological counselling is so important for children with TS
because TS causes associated behaviour disorder. I smatter about education of
pupils with specific learning and behavioral disorders and especially the
specifics of children with ADHD. In the end, I also mention interest and nonformal education. This is important for children with TS because interest
groups and other hobbies are important or channelling energy, and children
who focus on an activities often do not have any tic expressions or can be
disguised for a certain activity.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK