Cílem práce je zjistit, jaké přínosy může přinést ornitologická exkurze pro výuku biologie u dětí prvního a druhého stupně základní školy. Jaké znalosti si z exkurze odnesly? Jak zajímavý pro ně tento způsob poznávání přírody může být? Speciální důraz by přitom měl být kladen na to, jak se zjištěné přínosy budou u těchto dvou věkových skupin lišit. Součástí práce bude práce s odbornou literaturou, vytvoření dotazníků, které se dětem předloží před exkurzí a po exkurzi, uspořádání a zorganizování samotné exkurze a zpracování zjištěných výsledků.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The aim of this work is to find out, what the educational value of ornithological excursion is in teaching biology to the elementary school students (the first and second grades). What knowledge do they gain? How interesting can this way of discovering nature be for them? A very important point is to find out the difference in educational value of these excursions between these two age groups. This work will consist of analyzing specialized literature, creating questionnaires, which will be completed by children before and after the excursions, organizing ornithological excursions and processing results.