Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Pohybové možnosti u pacientů s dyslexií
Název práce v češtině: Pohybové možnosti u pacientů s dyslexií
Název v anglickém jazyce: Movement options in individuals with dyslexia
Klíčová slova: dyslexie, specifické poruchy učení, fyzioterapie, pohybové aktivity, senzorická integrace
Klíčová slova anglicky: dyslexia, specific learning disorders, physiotherapy, physical activities, senzory integration
Akademický rok vypsání: 2015/2016
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Klinika rehabilitace a tělovýchovného lékařství (13-432)
Vedoucí / školitel: PhDr. Petr Bitnar, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 07.03.2017
Datum zadání: 18.07.2017
Datum potvrzení stud. oddělením: 21.05.2018
Datum a čas obhajoby: 22.05.2018 08:00
Datum odevzdání elektronické podoby:23.04.2018
Datum odevzdání tištěné podoby:23.04.2018
Datum proběhlé obhajoby: 22.05.2018
Oponenti: Mgr. Karolína Ptáková
 
 
 
Předběžná náplň práce
Tato rešeršní bakalářská práce s názvem „Pohybové možnosti u jedinců s dyslexií“ upozorňuje na problematiku této specifické poruchy učení. Shrnuje současné poznatky týkající se dyslexie v rámci fyzioterapie, rehabilitace a dalších vhodných pohybových aktivit. Práce je rozdělena do tří částí.
Teoretická část vymezuje dyslexii v rámci ostatních specifických poruch učení, určuje její definici, typologii a hledání příčiny vzniku. Jsou zde popsány poznatky v rámci odlišnosti stavby a fungování CNS i procesu čtení. V další části se práce zaměřuje na sekundární projevy této poruchy.
Speciální část se zabývá dyslexií v kontextu fyzioterapie, jejím vlivem na posturální kontrolu. Porovnává současné metody, které se snaží skrze pohyb ovlivnit jejich posturální systém, pohybové dovednosti i tuto poruchu samotnou. Nabízí přehled vhodných terapií i aktivit pro dyslektiky.
Poslední, praktická část, je zaměřena na ověření vlivu dyslexie na posturální systém těchto jedinců. Obsahem je orientační vyšetření, porovnávající 12 dyslektických jedinců navzájem mezi sebou.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK