Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Using Adversarial Examples in Natural Language Processing
Název práce v češtině: Využití adverzálních příkladů pro zpracování přirozeného jazyka
Název v anglickém jazyce: Using Adversarial Examples in Natural Language Processing
Klíčová slova: Neuronové sítě, Adverzální příklady, Zpracování přirozeného jazyka, Regularizace, Evaluace
Klíčová slova anglicky: Neural networks, Adversarial examples, Natural language processing, Regularization, Evaluation
Akademický rok vypsání: 2016/2017
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: angličtina
Ústav: Ústav formální a aplikované lingvistiky (32-UFAL)
Vedoucí / školitel: doc. Ing. Zdeněk Žabokrtský, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 10.03.2017
Datum zadání: 10.03.2017
Datum potvrzení stud. oddělením: 23.03.2017
Datum a čas obhajoby: 07.09.2017 11:30
Datum odevzdání elektronické podoby:18.07.2017
Datum odevzdání tištěné podoby:19.07.2017
Datum proběhlé obhajoby: 07.09.2017
Oponenti: Mgr. Jindřich Libovický, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Deep neural networks have lately achieved state-of-the-art performance at many tasks. Nevertheless, even the leading models might be easily confused by artificially created examples. One of the newly developed training method relies on constructing such adversarial examples which are designed to cause a neural network to produce wrong outputs and which are consequently used for gradient update. The aim of this thesis is to explore applicability of this strategy in the field of Natural Language Processing by designing and evaluating experiments on a collection of various NLP datasets.
Seznam odborné literatury
Haykin, Simon S., et al. Neural networks and learning machines. Vol. 3. Upper Saddle River, NJ, USA:: Pearson, 2009.

Rojas, Raúl. Neural networks: a systematic introduction. Springer Science & Business Media, 2013.

LeCun, Yann, Yoshua Bengio, and Geoffrey Hinton. "Deep learning." Nature 521.7553 (2015): 436-444.

Bengio, Yoshua, Ian J. Goodfellow, and Aaron Courville. "Deep learning." Nature 521 (2015): 436-444.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK