Procedural placement of 3D objects
Název práce v češtině: | Procedurální rozmisťování 3D objektů |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Procedural placement of 3D objects |
Klíčová slova: | 3D počítačová grafika, modelování 3D scén, rozmisťování |
Klíčová slova anglicky: | 3D computer graphics, 3D scene modeling, scattering |
Akademický rok vypsání: | 2016/2017 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | angličtina |
Ústav: | Katedra softwaru a výuky informatiky (32-KSVI) |
Vedoucí / školitel: | doc. Ing. Jaroslav Křivánek, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 24.02.2017 |
Datum zadání: | 24.02.2017 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 02.03.2017 |
Datum a čas obhajoby: | 20.06.2017 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 17.05.2017 |
Datum odevzdání tištěné podoby: | 17.05.2017 |
Datum proběhlé obhajoby: | 20.06.2017 |
Oponenti: | Mgr. Martin Kahoun |
Zásady pro vypracování |
Při 3D modelování je často nutné umístit do scény miliony podobných objektů. Nejběžnějším příkladem je modelování exteriérů pokrytých vegetací. V tomto případě je potřeba na model krajiny umístit modely jednotlivých exemplářů rostlin při zachování určitých pravidel jejich rozmístění. Může se ale jednat o obecnější problém, jako např. rozmístění oblázků na dně řeky, chlupů na kůži zvířete atp.
Cílem práce je rozšířit nástroj pro rozmisťování objektů Corona Scatter. Student program rozšíří o možnosti pravidelného rozmístění objektů na 3D objektech, rozmístění na křivkových objektech, a modifikaci vlastností generování na 3D objektech pomocí křivek. Součástí práce je integrace nových funkcí Corona Scatteru do programu 3DS Max a naprogramování samostatné aplikace pro vizualizaci výsledků Corona Scatteru pomocí OpenGL. Při vypracování bude potřeba dbát na efektivitu výsledného kódu při rozmisťování velkého množství objektů. |
Seznam odborné literatury |
John Kessenich, Graham Sellers, and Dave Shreiner, The OpenGL® Programming Guide, 9th Edition, Addison-Wesley Professional. 2016.
Autodesk Media and Entertainment 2017 SDK Documentation, http://help.autodesk.com/view/3DSMAX/2017/ENU/ |