Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Procedural placement of 3D objects
Název práce v češtině: Procedurální rozmisťování 3D objektů
Název v anglickém jazyce: Procedural placement of 3D objects
Klíčová slova: 3D počítačová grafika, modelování 3D scén, rozmisťování
Klíčová slova anglicky: 3D computer graphics, 3D scene modeling, scattering
Akademický rok vypsání: 2016/2017
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: angličtina
Ústav: Katedra softwaru a výuky informatiky (32-KSVI)
Vedoucí / školitel: doc. Ing. Jaroslav Křivánek, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 24.02.2017
Datum zadání: 24.02.2017
Datum potvrzení stud. oddělením: 02.03.2017
Datum a čas obhajoby: 20.06.2017 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:17.05.2017
Datum odevzdání tištěné podoby:17.05.2017
Datum proběhlé obhajoby: 20.06.2017
Oponenti: Mgr. Martin Kahoun
 
 
 
Zásady pro vypracování
Při 3D modelování je často nutné umístit do scény miliony podobných objektů. Nejběžnějším příkladem je modelování exteriérů pokrytých vegetací. V tomto případě je potřeba na model krajiny umístit modely jednotlivých exemplářů rostlin při zachování určitých pravidel jejich rozmístění. Může se ale jednat o obecnější problém, jako např. rozmístění oblázků na dně řeky, chlupů na kůži zvířete atp.
Cílem práce je rozšířit nástroj pro rozmisťování objektů Corona Scatter. Student program rozšíří o možnosti pravidelného rozmístění objektů na 3D objektech, rozmístění na křivkových objektech, a modifikaci vlastností generování na 3D objektech pomocí křivek. Součástí práce je integrace nových funkcí Corona Scatteru do programu 3DS Max a naprogramování samostatné aplikace pro vizualizaci výsledků Corona Scatteru pomocí OpenGL. Při vypracování bude potřeba dbát na efektivitu výsledného kódu při rozmisťování velkého množství objektů.
Seznam odborné literatury
John Kessenich, Graham Sellers, and Dave Shreiner, The OpenGL® Programming Guide, 9th Edition, Addison-Wesley Professional. 2016.

Autodesk Media and Entertainment 2017 SDK Documentation, http://help.autodesk.com/view/3DSMAX/2017/ENU/
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK