Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 393)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Vliv aktivního způsobu vedení výuky hudební výchovy na vybrané cizojazyčné dovednosti žáků mladšího školního věku
Název práce v češtině: Vliv aktivního způsobu vedení výuky hudební výchovy na vybrané cizojazyčné dovednosti žáků mladšího školního věku
Název v anglickém jazyce: Influence of an active teaching method of music lessons on selected second language ablities of primary age students
Klíčová slova: výuka hudební výchovy, cizí jazyk, mladší školní věk, hra na nástroj, cizojazyčné dovednosti
Klíčová slova anglicky: teaching music, foreign language, younger school age, playing a musical instrument, foreign language skills
Akademický rok vypsání: 2016/2017
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra psychologie (41-KPSY)
Vedoucí / školitel: PhDr. Klára Špačková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 30.12.2016
Datum zadání: 13.07.2018
Datum a čas obhajoby: 04.09.2018 08:00
Datum odevzdání elektronické podoby:13.07.2018
Datum proběhlé obhajoby: 04.09.2018
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: PhDr. Ida Viktorová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Diplomová práce se zaměří na problematiku vztahu mezi hudebními a jazykovými dovednostmi. Konkrétně se bude zabývat možným přínosem aktivního způsoby vedení výuky hudební výchovy (tj. výuky postavené na
hře na hudební nástroje) na dovednost poslechu s porozuměním a úroveň komunikace v anglickém jazyce u monolingvních žáků mladšího školního věku. U tří skupin žáků, jejichž výuka hudební výchovy staví na odlišné míře aktivního zapojení žáků, autorka porovná výkony v testech mapujících vybrané cizojazyčné jazykové dovednosti.
Předběžná náplň práce
Teoretická část práce bude věnována základním pojmům vztahujícím se k výuce hudby a procesu osvojování cizího jazyka. Představeny budou dosavadní výzkumy a současný stav poznání o vzájemném vlivu obou dovedností. Praktická část představí srovnávací studii, ve které autorka porovná vybrané cizojazyčné dovednosti žáků mezi třemi výzkumnými skupinami dětí definovanými dle míry aktivního užívání nástroje žáky při výuce hudební výchovy (1.skupina: hudební nástroj je aktivně používán pouze učitelem 2.skupina: hudební nástroje jsou aktivně používány žáky v normálním rozsahu vyučovacích hodin HV, 3. skupina: hudební nástroje jsou aktivně používány žáky v rozšířeném rozsahu vyučovacích hodin HV)
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The theoretical part of work will be devoted to basic terminology related to teaching music and process of acquiring the second language. Present researches and the current state of knowledge about the mutual influence of both skills will be presented. The practical part introduces comparative study in which the author compares selected students´ second language abilities between 3 research children groups defined by the degree of active musical instrument usage (first group – the musical instrument is actively used only by the teacher, second group – musical instruments are actively used by students in the common number of lessons, third group – musical instruments are used by students in the extended number of lessons).
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK