Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Třídní schůzky začínajících učitelů
Název práce v češtině: Třídní schůzky začínajících učitelů
Název v anglickém jazyce: Parental evenings with teachers-beginners
Klíčová slova: komunikace s rodiči, třídní schůzky, individuální konzultace učitel-žák-rodič, začínající učitel, podpora začínajících učitelů
Klíčová slova anglicky: communication with parents, parental evenings, individual consultation teacher-student-parent, beginning teacher, the support of teachers-beginners
Akademický rok vypsání: 2016/2017
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Vedoucí / školitel: PhDr. Tereza Krčmářová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 23.01.2017
Datum zadání: 23.01.2017
Datum a čas obhajoby: 21.05.2018 09:00
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R210, 210, 2. patro, vlevo
Datum odevzdání elektronické podoby:20.04.2018
Datum proběhlé obhajoby: 21.05.2018
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: Mgr. Jaroslav Pěnička
 
 
 
Zásady pro vypracování
Teoreticko- empirická práce řeší problematiku komunikace začínajících učitelů primární školy s rodiči žáků formou třídních schůzek. V teoretické části identifikuje kompetence, které umožňují učiteli efektivně zvládnout tuto profesní situaci. V empirickém výzkumu bude sledovat případy několika učitelů. Využije metody rozhovoru, pozorování, popř. dotazník vlastní konstrukce.
Seznam odborné literatury
Jak být dobrý učitel: [tipy a náměty pro třídní učitele]. Praha: Raabe, c2012. Třídní učitel. ISBN 978-80-87553-39-8.

ČAPEK, Robert. Učitel a rodič: spolupráce, třídní schůzka, komunikace. Praha: Grada, 2013. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-4640-1.

FELCMANOVÁ, Alena. Rodiče - nečekaní spojenci: jak rozvíjet partnerský dialog mezi školou a rodinou. Praha: Člověk v tísni, vzdělávací program Varianty, 2013. ISBN 978-80-87456-45-3.

RABUŠICOVÁ, Milada. Škola a (versus) rodina. V Brně: Masarykova univerzita, 2004. ISBN 80-210-3598-6.

KOBOSILOVÁ, Tamara, Milan KRATOCHVÍL a František POHANKA. Škola a rodiče: učitelé o své práci s rodiči. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1963. Učitelé o své praxi.

RUDI SCHOLLAERT (ED.). In search of the treasure within: towards schools as learning organisations. Antwerpen: Garant, 2002. ISBN 9044113062.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK