Třídní schůzky začínajících učitelů
Název práce v češtině: | Třídní schůzky začínajících učitelů |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Parental evenings with teachers-beginners |
Klíčová slova: | komunikace s rodiči, třídní schůzky, individuální konzultace učitel-žák-rodič, začínající učitel, podpora začínajících učitelů |
Klíčová slova anglicky: | communication with parents, parental evenings, individual consultation teacher-student-parent, beginning teacher, the support of teachers-beginners |
Akademický rok vypsání: | 2016/2017 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Tereza Krčmářová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 23.01.2017 |
Datum zadání: | 23.01.2017 |
Datum a čas obhajoby: | 21.05.2018 09:00 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, R210, 210, 2. patro, vlevo |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 20.04.2018 |
Datum proběhlé obhajoby: | 21.05.2018 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (OSZD005) |
Oponenti: | Mgr. Jaroslav Pěnička |
Zásady pro vypracování |
Teoreticko- empirická práce řeší problematiku komunikace začínajících učitelů primární školy s rodiči žáků formou třídních schůzek. V teoretické části identifikuje kompetence, které umožňují učiteli efektivně zvládnout tuto profesní situaci. V empirickém výzkumu bude sledovat případy několika učitelů. Využije metody rozhovoru, pozorování, popř. dotazník vlastní konstrukce. |
Seznam odborné literatury |
Jak být dobrý učitel: [tipy a náměty pro třídní učitele]. Praha: Raabe, c2012. Třídní učitel. ISBN 978-80-87553-39-8.
ČAPEK, Robert. Učitel a rodič: spolupráce, třídní schůzka, komunikace. Praha: Grada, 2013. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-4640-1. FELCMANOVÁ, Alena. Rodiče - nečekaní spojenci: jak rozvíjet partnerský dialog mezi školou a rodinou. Praha: Člověk v tísni, vzdělávací program Varianty, 2013. ISBN 978-80-87456-45-3. RABUŠICOVÁ, Milada. Škola a (versus) rodina. V Brně: Masarykova univerzita, 2004. ISBN 80-210-3598-6. KOBOSILOVÁ, Tamara, Milan KRATOCHVÍL a František POHANKA. Škola a rodiče: učitelé o své práci s rodiči. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1963. Učitelé o své praxi. RUDI SCHOLLAERT (ED.). In search of the treasure within: towards schools as learning organisations. Antwerpen: Garant, 2002. ISBN 9044113062. |