Motivace a postoje studentů k výuce zeměpisu
Název práce v češtině: | Motivace a postoje studentů k výuce zeměpisu |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Student´s motivation and attitudes to teaching geography |
Akademický rok vypsání: | 2016/2017 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra sociální geografie a regionálního rozvoje (31-340) |
Vedoucí / školitel: | doc. RNDr. Dana Řezníčková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 14.12.2016 |
Datum zadání: | 14.12.2016 |
Předběžná náplň práce |
BP je zaměřena na motivaci a postoje žáků ke studiu zeměpisu/geografie. Představuje vstup do této mezioborové a stále aktuální problematiky, neboť motivace jedince představuje hnací motor všech jeho aktivit. Výzkumné otázky budou řešeny na základě kvalitativního výzkumu se záměrem lépe porozumět faktorům, které motivaci žáků ovlivňují. Zajímá nás také, v důsledku čeho může dojít ke změně (de)motivace žáků. Konkrétně sledujeme tyto výzkumné otázky: 1. Které faktory (de)motivovaly vysokoškolské studenty pro studium zeměpisu/geografie během jejich základní a střední školy? 2. Měnila se váha jednotlivých (de)motivačních faktorů se vzrůstajícím věkem respondenta? Stanovené otázky budou řešeny na základě obsahové analýzy písemných odpovědí respondentů na otevřené otázky. Osloveni budou vysokoškolští studenty geografie a studenti negeografických oborů. Literatura Hrabal, V., Pavelková, I. (2011): Školní výkonová motivace žáků. Praha: Národní ústav odborného vzdělávání. Dostupné z:http://www.nuov.cz/uploads/AE/evaluacni_nastroje/24_Skolni_vykonova_motivace_zaku.pdf PAVELKOVÁ, I. (2002): Motivace žáků k učení. (Perspektivní orientace žáků a časový faktor v žákovské motivaci.) Praha: UK PedF, 248 s. Weeden, P. (2007): Students´Perceptions of Geography: Decision making at age 14. Geography, 92, 1, s. 62–73. |