Akademické identity v kontextu Mentoringového programu pro začínající vědkyně a vědce
Název práce v češtině: | Akademické identity v kontextu Mentoringového programu pro začínající vědkyně a vědce |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Academic Identities in the Context of Mentoring Program for Early-Career Scientists |
Klíčová slova: | Mentoring, gender, věda, akademická identita, akademické prostředí, vzor |
Klíčová slova anglicky: | Mentoring, gender, science, academic identity, academia, role model |
Akademický rok vypsání: | 2016/2017 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Program Genderová studia (24-KGS) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Blanka Nyklová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 09.12.2016 |
Datum zadání: | 09.12.2016 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 30.06.2018 |
Datum proběhlé obhajoby: | 18.09.2018 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (YMGOBH00) |
Oponenti: | Ing. Petr Pavlík, Ph.D. |
Předběžná náplň práce |
Diplomová práce vychází z rozhovorů s účastnicemi a účastníky Mentoringového programu pro začínající vědkyně a vědce.
Práce představuje analýzu způsobů, jimiž se komunikační partnerky a partneři vztahují k tomu, co je podle nich věda. Cílem analýzy je zjistit, zda je jejich chápání vědy genderované i to, jaké znaky nese akademická subjektivita lidí, kteří se do daného mentoringového programu hlásí a jsou v něm aktivní. Teoretickými rámci jsou epistemologie vědy, teorie mentoringu, kontext fungování vysokých škol a vědeckého prostředí v České republice a práce Pat O'Connor, Clare O´Hagan a Julie Brannen, které se zabývají výzkumem akademických subjektivit v současném neoliberálním akademickém prostředí. |