Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Genderová konstrukce role učitele v mateřské škole z pohledu pedagogických profesionálů a profesionálek
Název práce v češtině: Genderová konstrukce role učitele v mateřské škole z pohledu pedagogických profesionálů a profesionálek
Název v anglickém jazyce: The Gender Construction of the Role of Male Teachers in Kindergarten from the Perspective of Pedagogical Professionals
Klíčová slova: genderová konstrukce role, učitelé, učitelé v mateřských školách, pedagogičtí profesionálové a profesionálky, mateřská škola, nezúčastněné pozorování, polostrukturované rozhovory
Klíčová slova anglicky: gender role construction, male teachers, pedagogical professionals, educators, kindergarten, early childhood education, nonparticipant observation, semistructured interviews
Akademický rok vypsání: 2016/2017
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Program Genderová studia (24-KGS)
Vedoucí / školitel: Mgr. Ĺubica Kobová, M.A., Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 09.12.2016
Datum zadání: 09.12.2016
Datum odevzdání elektronické podoby:04.01.2018
Datum proběhlé obhajoby: 08.02.2018
Předmět: Obhajoba diplomové práce (YMGOBH00)
Oponenti: PhDr. Hana Havelková, Ph.D.
 
 
 
Předběžná náplň práce
Ve své diplomové práci budu provádět výzkum v mateřské škole, kde učí učitelé-muži. Zaměřím se na prolamování genderových stereotypů ze strany mužů, kteří vstupují do pro ně netradičního povolání. Budu zkoumat mimo jiné, jaké mají nastavené podmínky pro výkon tohoto zaměstnání, jak vnímají svou pozici v tomto horizontálně segregovaném prostředí, co je vede k výběru tohoto povolání, a především zda a jak se liší náplň jejich práce od náplně práce učitelek-žen. Za tímto účelem budu provádět nezúčastněné pozorování, kdy budu pozorovat učitele a učitelky při jejich práci s dětmi v mateřské škole. Pozorování následně doplním rozhovory.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK