Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 393)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Kyberšikana na základních školách z pohledu pedagogů, školních psychologů a metodiků prevence
Název práce v češtině: Kyberšikana na základních školách z pohledu pedagogů, školních psychologů a metodiků prevence
Název v anglickém jazyce: Cyberbullying at the elementary schools in terms of teachers, school psychologists and prevention methodologists
Klíčová slova: Komunikační technologie, kyberprostor, kyberšikana, agresor/oběť, prevence, projekty na ochranu proti kyberšikaně
Klíčová slova anglicky: ICT, cyberspace, cyberbullying, agressor/victim, prevention, cyberbullying protection projects
Akademický rok vypsání: 2016/2017
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Program SHV - Kvalifikační modul (24-QM)
Vedoucí / školitel: Mgr. et Mgr. Jan Beseda, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 02.12.2016
Datum zadání: 02.12.2016
Datum odevzdání elektronické podoby:05.01.2017
Datum proběhlé obhajoby: 01.02.2017
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (YAK47005)
Oponenti: doc. PhDr. Iva Poláčková Šolcová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Studentka přepracuje neobhájenou práci. Doplní teorii o relevantní zahraniční zdroje a upraví analytickou část práce.
Seznam odborné literatury
BURDOVÁ, Eva a Jan TRAXLER. Bezpečně na internetu. Praha: Středočeský kraj ve spolupráci se Vzdělávacím institutem Středočeského kraje (VISK), 2014. ISBN 978-80-904864-9-2.
ČERNÁ, Alena. Kyberšikana: průvodce novým fenoménem. Praha: Grada, 2013. Psyché (Grada). ISBN 978-80-210-6374-7.
DISMAN, Miroslav. Jak se vyrábí sociologická znalost: příručka pro uživatele. 3. vyd. Praha: Karolinum, 2002. ISBN 80-246-0139-7.
ECKERTOVÁ, Lenka a Daniel DOČEKAL. Bezpečnost dětí na internetu: rádce zodpovědného rodiče. Brno: Computer Press, 2013. ISBN 978-80-251-3804-5.
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-040-2.
HULANOVÁ, Lenka. Internetová kriminalita páchaná na dětech: psychologie internetové oběti, pachatele a kriminality. Praha: Triton, 2012. ISBN 978-80-7387-545-9.
KAVALÍR, Aleš (ed.). Kyberšikana a její prevence: příručka pro učitele. Plzeň: Pro město Plzeň zpracovala společnost Člověk v tísni, pobočka Plzeň, 2009. ISBN 978-80-86961-78-1.
ROGERS, Vanessa. Kyberšikana: pracovní materiály pro učitele a žáky i studenty. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-984-2.
SILVERMAN, David. Ako robiť kvalitatívny výskum: praktická príručka. Překlad Martin Štulrajter. Bratislava: Ikar, 2005. Pegas (Ikar), zv. 8. ISBN 80-551-0904-4.
STRAUSS, Anselm L. a Juliet M. CORBIN. Základy kvalitativního výzkumu: postupy a techniky metody zakotvené teorie. Boskovice: Albert, 1999. SCAN. ISBN 80-85834-60-X.
ŠEVČÍKOVÁ, Anna. Děti a dospívající online: vybraná rizika používání internetu : závislost na internetu, navazování kontaktů online, soukromí na sociálních sítích, online komunity. Praha: Grada, 2014. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-5010-1.
ŠMAHAJ, Jan. Kyberšikana jako společenský problém: Cyberbullying as a social problem. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2014. ISBN 978-80-244-4227-3.
VAŠUTOVÁ, Maria. Proměny šikany ve světě nových médií. Ostrava: Filozofická fakulta Ostravské univerzity v Ostravě, 2010. ISBN 978-80-7368-858-5.
Předběžná náplň práce
Ve své bakalářské práci se budu věnovat problému kyberšikany na základních školách. Své zkoumání zaměřím na metodiky školní prevence na základních školách a na místní pedagogy. Jedná se o práci v podobě kvalitativního výzkumu, kde prostřednictvím polostrukturovaných rozhovodů zjišťuji jejich povědomí o fenoménu kyberšikany a jejich osobní zkušenosti ze školního prostředí, jestliže nějaké mají. Dále pak budu zkoumat, jak tento problém řeší a jaké využívají prevenční prostředky. Cílem této práce je reflektovat stále narůstající problém kyberšikany mezi mladými lidmi, zejména žáky základních škol a získat širší pohled na tuto problematiku.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
In my thesis I will deal with the problem of cyber-bullying in elementary schools. My investigation will focus on the methodologists of school-based prevention in primary schools and local educators. Methodology of work will have a form of qualitative research with semi-structured interviews discovering their awareness of cyberbullying and their personal experiences from the school environment if they have any. Furthermore, I will examine how to address this issue and which prevention methods they use. The aim of this work is to reflect the ever-growing problem of cyberbullying among young people, especially school pupils to gain a broader perspective on this issue.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK