Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 379)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Online bazar jako komunikát. Stylistická analýza.
Název práce v češtině: Online bazar jako komunikát. Stylistická analýza.
Název v anglickém jazyce: On-line Secondhand as a Source of Communication. Stylistic Analysis.
Klíčová slova: Inzerát, inzerce, online bazar, online secondhand, online inzerát, elektronická komunikace, stylistická analýza
Klíčová slova anglicky: Listing, advertising, online bazaar, online secondhand, online listing, online communication, stylistic analysis
Akademický rok vypsání: 2016/2017
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra českého jazyka (41-KCJ)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Pavla Chejnová, Ph.D.
Řešitel: Mgr. Tereza Kábelová - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 02.12.2016
Datum zadání: 02.12.2016
Datum a čas obhajoby: 06.09.2018 09:45
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1
Datum odevzdání elektronické podoby:13.07.2018
Datum proběhlé obhajoby: 06.09.2018
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (OSZD004)
Oponenti: PhDr. Radka Holanová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Studentka bude sledovat webové stránky, na nichž komunikanti prodávají bazarové zboží. Bude si všímat užitého lexika, gramatických katergorií, spisovnosti, syntaxe. Provede stylistickou analýzu sledovaných komunikátů a zaměří se i na působení na adresáta. Provede celkové zhodnocení daných komunikátů ze stylistického hlediska.
Seznam odborné literatury
CHEJNOVÁ, P. Didaktické transformace pragmalingvistických témat. Praha: PedF, 2010.

MACHOVÁ, S. - ŠAMALOVÁ, M. (Eds.) Výuka pragmatických aspektů řečové komunikace. Praha: PedF UK, 2005, 2007

ŠEBESTA, K. Od jazyka ke komunikaci. Praha: Karolinum, 1999

VYBÍRAL, Z. Psychologie lidské komunikace. Praha: Portál, 2000

ČECHOVÁ, M. a kol.: Současná česká stylistika. Praha 2003 (příp. Čechová, M. a kol.: Stylistika současné češtiny. Praha

1997).

ČMEJRKOVÁ, S.: Čeština v síti: Psanost či mluvenost? NŘ 80, 1997, s. 225-247

HOFFMANNOVÁ, J. a kol.: Stylistika mluvené a psané češtiny. Praha 2016.

JELÍNEK, M.: Stylistika. In: Příruční mluvnice češtiny. Praha 1995, s. 701-780.


Předběžná náplň práce
Bakalářská práce Online bazar jako komunikát. Stylistická analýza. se zabývá stylistickou analýzou online inzerátů publikovaných prostřednictvím online bazarů Bazoš.cz, eMimino.cz a Vinted.cz. Cílem bakalářské práce je zhodnotit stylistiku inzerátů publikovaných prostřednictvím online bazarů zejména z hlediska užitých jazykových prostředků, jejich funkce a předpokládaného komunikačního záměru. Práce se dělí na část teoretickou a praktickou.
Teoretická část se věnuje charakteristice online bazarů včetně odlišností online inzerátů od inzerátů publikovaných prostřednictvím periodik, prvkům charakteristickým pro elektronickou komunikaci, vymezení online inzerátů z hlediska stylistiky za využití slohotvorných činitelů, funkčních stylů, kompozice, jazykových prostředků jednotlivých jazykových rovin a z hlediska pragmatické funkce. Následně je poskytnuta charakteristika vybraných analyzovaných online bazarů.
Praktická část se věnuje analýze 120 nahodile vybraných online inzerátů excerpovaných v rovnoměrném poměru z již zmiňovaných online bazarů. Tyto online bazary jsou tematicky odlišné, avšak všechny tři se zabývají prodejem oblečení a obuvi pro děti a dospělé, kterým se v této práci budeme dále zabývat. Rovněž zkoumáme, jak a za jakým účelem je inzerát dělen z hlediska horizontálního a vertikálního členění textu. Pomocí analýzy jednotlivých jazykových rovin (grafické, hláskové, morfologické, slovotvorné, lexikální a syntaktické) zjišťujeme rysy typické pro inzeráty publikované prostřednictvím internetu a jejich funkci v textech online inzerátů. Zabýváme se také zkoumáním slohotvorných činitelů a akceptabilitou textů.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
Bachelor thesis Online secondhand as a source of communication. Stylistic analysis. is focused on the stylistic analysis of online listings advertised on Bazoš.cz, eMimino.cz and Vinted.cz. The aim of this bachelor thesis is to contemplate the stylistic nature of online listings advertised through online bazaars, particularly from the point of view of the linguistic means used, their function and the anticipated communication intent. The thesis is divided into a theoretical and a practical part.
The theoretical part focuses on the definition of online bazaars including the distinction between a listing published online and traditional listing and advertising in periodicals, the style of advertising and listing, the definition of online listings in terms of stylistics, using stylistic factors, functional styles, external composition, language resources in use and pragmatic function of this type of text. Subsequently, the characteristic of selected analysed online bazaars is provided.
The practical part deals with an analysis of 120 randomly selected online listings which were extracted from the above mentioned online bazaars in the same ratio. These online bazaars are thematically different, but all sell clothes and footwear for children and adults, which is the main focus of this bachelor thesis. Additionally, we examine horizontal and vertical composition of the texts and its function within the listings. Using an analysis of individual linguistic levels (graphemics, spelling, morphology, word-formation, lexicology, syntax), we identify the features typical for listings advertised on the internet and the way they function within the texts of online listings. We also deal with sketch factors and the acceptability of texts.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK