Proměna role ředitele v procesu slučování základních a mateřských škol
Název práce v češtině: | Proměna role ředitele v procesu slučování základních a mateřských škol |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Transformation of headmaster´s role in the process of fusion of elementary schools with preschools |
Klíčová slova: | ředitel školy, manažerské činnosti, manažerské role, slučování škol |
Klíčová slova anglicky: | headmaster, manager's skill, management roles,merging of schools headmaster, manager's skill, communication skills, change management, merging of schools headmaster, manager's skill, communication skills, change management, merging of schools |
Akademický rok vypsání: | 2015/2016 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Romana Lisnerová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 14.06.2016 |
Datum zadání: | 09.09.2016 |
Datum a čas obhajoby: | 24.05.2017 13:00 |
Místo konání obhajoby: | Myslíkova 7, Praha 1, M209, pedagogická laboratoř |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 20.04.2017 |
Datum proběhlé obhajoby: | 24.05.2017 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (SMG) (OSZD004SM) |
Oponenti: | PhDr. Mgr. Miroslava Dvořáková, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Práce bude vypracována na základě schváleného ideového plánu, popsanými metodami a za použití uvedené literatury. Studentka je povinna dodržet stanovený cíl a téma práce a realizovat výzkumný postup v souladu s cílem. V interpretaci získaných dat i při stanovení závěru musí postupovat objektivně, formální stránka a citování literatury bude odpovídat pokynům v metodickém materiálu pro závěrečné práce vydaném CŠM PedFUK v Praze. Práce musí splňovat kritéria pro závěrečné bakalářské práce, autorka práce tím dokládá dostatečnou kompetentnost pro další odbornou činnost. |
Seznam odborné literatury |
Adizes, Ichak. Cesta k trvalé prosperitě: jak řídit efektivně?. Přeložil Jakub KOPŘIVA. Praha: 5X Group, 2015. ISBN 978-80-7376-412-8.
Bečvářová, Zuzana. Kvalita, strategie a efektivita v řízení mateřské školy. Praha : Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-221-8. Dvořák, Dominik. Česká základní škola: vícepřípadová studie. Praha: Karolinum, 2010. ISBN 978-80-246-1896-8. Kolektiv autorů. Management mateřských škol, Praktické rady pro ředitele MŠ. Dobrá škola . Praha : Raabe, 2012. ISBN 978-80-87553-58-9. Kolektiv autorů. Management základních škol: praktické rady pro ředitele škol. Legislativa a management pro ZŠ. Praha : Raabe, 2012. ISBN 978-80-87553-43-5. Kuchař, Filip, a další. Školská politika, finance a leadership v ředitelské praxi. Dobrá škola. Praha : Raabe, 2014. ISBN 978-80-7496-168-7. Plamínek, Jiří. Řešení problémů a rozhodování: jak přinutit problémy, aby pracovaly ve váš prospěch. Praha: Grada, 2008. Manažer. ISBN 978-80-247-2437-9. Polák, Pavel, Dagmar Šrámková, Milada Truksová a Mária Andraščíková. Průvodce rokem ředitele základní a mateřské školy: včetně vzorů používaných dokumentů od roku .. Olomouc: ANAG, 2004. Práce, mzdy, pojištění. Průcha, Jan, Walterová, Eliška a Mareš, Jiří. Pedagogický slovník - Nové, rozšířené a aktualizované vydání. 7. Praha : Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0403-9. Trojanová, Irena. Vedení lidí ve školách a školských zařízeních. Řízení školy (Wolters Kluwer). Praha : Wolters Kluwer, 2014. ISBN 978-80-7478-656-3. Šikýř, Martin, David Borovec a Irena Trojanová. Personalistika v řízení školy. 2., aktualizované vydání. Praha: Wolters Kluwer, 2016. ISBN 978-80-7552-264-1. Vodáček, Leo a Vodáčková, Olga. Moderní management v teorii a praxi - 2. rozšířené vydání. Praha : Management Press, 2009. ISBN 978-80-7261-197-3. Vokáč, Petr. Školský zákon: zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání. 6., přepracované vydání. Třinec: Resk, spol. s r.o., 2016. ISBN 978-80-87675-13-7. |
Předběžná náplň práce |
Cílem bakalářské práce je popsat roli ředitele školy a jeho způsoby vykonávání manažerských činností před sloučením a po sloučení základní a mateřské školy. Studentka zpracuje případovou studii zaměřenou na postihnutí proměny role ředitele školy v procesu slučování dvou stupňů škol v jeden subjekt. Zkoumána bude proměna role ředitele, resp. manažerských činností a způsobu jejich vykonávání před sloučením a po sloučení vybraných škol. Provedení komparace umožní uvést rovněž rizika a výhody, které tyto změny přinášejí.
|