Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Postižení psychomotorického vývoje u dětí s dětskou mozkovou obrnou, možnosti terapeutické intervence
Název práce v češtině: Postižení psychomotorického vývoje u dětí s dětskou mozkovou obrnou, možnosti terapeutické intervence
Název v anglickém jazyce: Impairment of psychomotor development in children with cerebral palsy, possibility of therapeutic intervention
Klíčová slova: dětská mozková obrna, psychomotorický vývoj, terapie, postižení, rizikové faktory
Klíčová slova anglicky: cerebral palsy, psychomotor development, therapy, disabilities, risk factors
Akademický rok vypsání: 2016/2017
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra antropologie a genetiky člověka (31-110)
Vedoucí / školitel: doc. RNDr. Petr Sedlak, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 04.11.2016
Datum zadání: 23.11.2016
Datum odevzdání elektronické podoby:14.08.2018
Datum proběhlé obhajoby: 12.09.2018
Oponenti: doc. PhDr. Hana Dvořáková, CSc.
 
 
 
Předběžná náplň práce
Tato bakalářská práce se věnuje shrnutí základních důležitých poznatků o dětské mozkové obrně. V první části se zabývá definicí pojmu dětská mozková obrna, rizikovými faktory pro její vznik a možné způsoby jejího dělení. Druhá část práce se soustředí na psychomotorický vývoj dítěte v prvních dvou letech života a porovnání fyziologického vývoje s vývojem dětí s dětskou mozkovou obrnou a s tím související včasnou diagnózu a zahájení léčby. Právě možnostem terapeutických intervencí se věnuje závěrečná část, ve které jsou uvedeny nejen nejhlavnější léčebné metody, ale také pár doplňujících terapií, jako je například hipoterapie. V úplném závěru poté následuje debata nad otázkou, zda víme o dětské mozkové obrně vše potřebné pro její adekvátní léčbu a jakou má momentálně dostupná terapie účinnost a vliv na kvalitu života postiženého pacienta.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This bachelor thesis aims to summarize basic important knowledge about cerebral palsy. In the first part it deals with a definition of cerebral palsy, risk factors that causes it and with possible ways of its division. The second part focuses on psychomotor development in the first two years of living and on comparison of physiological development with development of children with cerebral palsy and related to that also early diagnosis and initiation of treatment. And that exactly is the focus of the last part of this thesis, where the main treatment methods are mentioned together with additional therapies such as hippotherapy. The conclusion carries a discussion about the knowledge we have about cerebral palsy, if it is enough for its adequate treatment, and what the efficiency of the currently available therapies is and how it influences the quality of life of the handicapped pacient.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK