Obsahem teoretické části bude charakteristika vývojové úrovně řeči a myšlení dítěte mladšího školního věku a nejčastějších vad a poruch řeči. Další kapitolou bude popis logopedické prevence v rodině, MŠ a ZŠ v logopedické intervence u žáků mladšího školního věku. Praktická část bude zahrnovat zhodnocení stavu logopedické prevence a intervence u žáků mladšího školního věku s NKS ve vybraném regionu ČR, popis metod, využívaných učiteli prvního stupně ZŠ pro rozvoj komunikačních schopností u dětí a také zjištění, zda-li rodiče mají povědomí o tom, jak probíhá logopedická prevence v ZŠ, kam jejich dítě dochází. Ve výzkumné části budou využity metody strukturovaného rozhovoru s učiteli prvního stupně ZŠ, klinickými logopedy z Plzeňského kraje a dotazníku (anketa pro rodiče žáků prvního stupně ZŠ).