Utváření představ a osvojování vybraných konceptů používaných při sestavování programů s testovacími podmínkami na 1. stupni ZŠ
Název práce v češtině: | Utváření představ a osvojování vybraných konceptů používaných při sestavování programů s testovacími podmínkami na 1. stupni ZŠ |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Examining the formation of ideas and learning about some programming concepts in the primary school |
Klíčová slova: | Testovací podmínky, algoritmizace, programování, informatické myšlení, unplugged aktivity, Code.org |
Klíčová slova anglicky: | Testing conditions, programming cycles, algorithm design, programming, computational thinking, unplugged activities, Code.org |
Akademický rok vypsání: | 2016/2017 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra informačních technologií a technické výchovy (41-KITTV) |
Vedoucí / školitel: | doc. RNDr. Miroslava Černochová, CSc. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 14.10.2016 |
Datum zadání: | 05.06.2018 |
Datum a čas obhajoby: | 10.09.2018 09:00 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, R013B, 013B, Zelená učebna, přízemí, KITTV |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 12.07.2018 |
Datum proběhlé obhajoby: | 10.09.2018 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (OSZD005) |
Oponenti: | PhDr. Petra Vaňková, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
1. Seznamte se s dosavadními přístupy k rozvíjení informatického myšlení, zejména pak algoritmického myšlení žáků 1. stupně ZŠ u nás a v zahraničí (např. na Slovensku, v Anglii). Zaměřte se především na to, jaké jsou zkušenosti s utvářením pojmů v případě žáků 1. stupně: podmínka KDYŽ – POTOM – JINAK.
2. Analyzujte dostupné úlohy, které mohou přispět k rozvíjení této dovednosti žáků 1. St. ZŠ (např. úlohy v soutěži Bobřík). 3. Navrhněte úlohy a aktivity pro žáky 1. stupně ZŠ bez používání počítače (tzv. unplugged) s důrazem na situace z běžného života, v nichž mohou žáci 1. stupně ZŠ uplatnit porozumění testovacím podmínkám KDYŽ, resp. KDYŽ-POTOM-JINAK, resp. OPAKUJ DOKUD. 4. Navrhněte úlohy a aktivity pro žáky 1. stupně ZŠ s použitím vhodných volně dostupných počítačových aplikací a edukačních programovacích jazyků, pomocí kterých si osvojí podmínky KDYŽ, resp. KDYŽ-POTOM-JINAK. 5. Ověřte navrženou metodiku se žáky 1. stupně ZŠ. Zkušenosti vyhodnoťte. 6. Formulujte závěry a doporučení pro vzdělávací praxi. |