Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Utváření představ a osvojování vybraných konceptů používaných při sestavování programů s testovacími podmínkami na 1. stupni ZŠ
Název práce v češtině: Utváření představ a osvojování vybraných konceptů používaných při sestavování programů s testovacími podmínkami na 1. stupni ZŠ
Název v anglickém jazyce: Examining the formation of ideas and learning about some programming concepts in the primary school
Klíčová slova: Testovací podmínky, algoritmizace, programování, informatické myšlení, unplugged aktivity, Code.org
Klíčová slova anglicky: Testing conditions, programming cycles, algorithm design, programming, computational thinking, unplugged activities, Code.org
Akademický rok vypsání: 2016/2017
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra informačních technologií a technické výchovy (41-KITTV)
Vedoucí / školitel: doc. RNDr. Miroslava Černochová, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 14.10.2016
Datum zadání: 05.06.2018
Datum a čas obhajoby: 10.09.2018 09:00
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R013B, 013B, Zelená učebna, přízemí, KITTV
Datum odevzdání elektronické podoby:12.07.2018
Datum proběhlé obhajoby: 10.09.2018
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: PhDr. Petra Vaňková, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
1. Seznamte se s dosavadními přístupy k rozvíjení informatického myšlení, zejména pak algoritmického myšlení žáků 1. stupně ZŠ u nás a v zahraničí (např. na Slovensku, v Anglii). Zaměřte se především na to, jaké jsou zkušenosti s utvářením pojmů v případě žáků 1. stupně: podmínka KDYŽ – POTOM – JINAK.
2. Analyzujte dostupné úlohy, které mohou přispět k rozvíjení této dovednosti žáků 1. St. ZŠ (např. úlohy v soutěži Bobřík).
3. Navrhněte úlohy a aktivity pro žáky 1. stupně ZŠ bez používání počítače (tzv. unplugged) s důrazem na situace z běžného života, v nichž mohou žáci 1. stupně ZŠ uplatnit porozumění testovacím podmínkám KDYŽ, resp. KDYŽ-POTOM-JINAK, resp. OPAKUJ DOKUD.
4. Navrhněte úlohy a aktivity pro žáky 1. stupně ZŠ s použitím vhodných volně dostupných počítačových aplikací a edukačních programovacích jazyků, pomocí kterých si osvojí podmínky KDYŽ, resp. KDYŽ-POTOM-JINAK.
5. Ověřte navrženou metodiku se žáky 1. stupně ZŠ. Zkušenosti vyhodnoťte.
6. Formulujte závěry a doporučení pro vzdělávací praxi.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK