Etika v nakladatelské praxi v České republice
Název práce v češtině: | Etika v nakladatelské praxi v České republice |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Ethics in Publishing in the Czech Republic |
Klíčová slova: | Etika – nakladatelství – křesťanství |
Klíčová slova anglicky: | Ethics - Publishing - Christianity |
Akademický rok vypsání: | 2015/2016 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra teologické etiky a spirituální teologie (do 2018) (26-KTE) |
Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. Libor Ovečka, Dr. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 05.09.2016 |
Datum zadání: | 13.09.2016 |
Datum a čas obhajoby: | 27.06.2018 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 25.04.2018 |
Datum odevzdání tištěné podoby: | 26.04.2018 |
Datum proběhlé obhajoby: | 27.06.2018 |
Oponenti: | doc. RNDr. ThLic. Karel Sládek, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Základní struktura
1 Úvod 2 Historické souvislosti 3 Motivace nakladatele (zisk nebo seberealizace) 4 Etická témata v nakladatelské praxi 4.1 Mezilidské vztahy v nakladatelství a důstojnost práce 4.2 Zodpovědnost a úloha nakladatele 4.3 Zaměření (ediční program) nakladatelství a služba kultuře 4.4 Specifika křesťansky zaměřených nakladatelství 4.5 Kooperace nebo konkurence? 5 Sociální nauka církve v nakladatelské praxi – kazuistiky 6 Závěr |
Seznam odborné literatury |
CIALDINI, Robert B. Zbraně vlivu: manipulativní techniky a jak se jim bránit. V Brně: Jan Melvil, 2012. Žádná velká věda. ISBN 978-80-87270-32-5.
Etický kodex vydavatelství Economia. [online]. [cit. 2016–09–03]. Dostupné z: http://economia.ihned.cz/403/1109/file/ HALADA, Jan. Člověk a kniha: úvod do nakladatelské specializace. Praha: Karolinum, 1993. HLAVINKA, Pavel. Dobro a ctnost pohledem etických a náboženských koncepcí. Praha: Triton, 2014. ISBN 978-80-7387-786-6. JOHNS, Adrian. Pirátství: boje o duševní vlastnictví od Gutenberga po Gatese. Brno: Host, 2013. ISBN 978-80-7294-711-9. KIRKOSOVÁ, Kateřina. Mezi rukopisy a knihami: logika a dynamika současného českého literárního pole prizmatem knižních nakladatelů. 2016. [online]. [cit. 2016–09–03]. Dostupné z: http://is.muni.cz/th/143760/fss_d/ KNEIDL, Pravoslav. Z historie evropské knihy: po stopách knih, knihtisku a knihoven. Praha: Svoboda, 1989. ISBN 80-205-0093-6. Kompendium sociální nauky církve. Kostelní Vydří: Karmelitánské nakladatelství, 2008. ISBN 978-80-7195-014-1. ŠMEJKALOVÁ, Jiřina. Kniha: (k teorii a praxi knižní kultury). Brno: Host, 2000. Studium. ISBN 80-7294-005-8. TRÍAS DE BES MINGOT, Fernando. Odvaha podnikat: [odvážlivcův návod, jak uspět tam, kde ostatní selhali. Praha: Triton, 2009. ISBN 978-80-7387-333-2. Zpráva o českém knižním trhu 2014/15. [online]. [cit. 2016–09–03]. Dostupné z: http://www.sckn.cz/index.php?p=ckt |
Předběžná náplň práce |
Práce je zaměřena na problematiku etiky v nakladatelské praxi v ČR. Na základě rozhovorů s nakladateli se pokouší popsat etické povědomí v oboru a srovnat je s principy obsaženými v sociální nauce církve. Možnosti jejich praktického uplatňování se pokusí doložit případovými studiemi. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The thesis focuses on ethic issues in publishing in the Czech Republic. Based on interviews with publishers, the author is trying to describe ethical awareness of this field and compare it with principles included in the social doctrine of the Catholic Church. The possibilities of their practical usage are supported by case studies. |