Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Mediální obraz vedení Národní galerie v Praze v letech 2010-2013
Název práce v češtině: Mediální obraz vedení Národní galerie v Praze v letech 2010-2013
Název v anglickém jazyce: Media coverage of management of The National Gallery in Prague, 2010-2013
Klíčová slova: Národní galerie v Praze, mediální obraz, vedení, analýza
Klíčová slova anglicky: The National Gallery of Prague, media coverage, management, analysis
Akademický rok vypsání: 2015/2016
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra mediálních studií (23-KMS)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Barbara Köpplová, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 08.08.2016
Datum zadání: 08.08.2016
Datum a čas obhajoby: 21.06.2017 08:30
Místo konání obhajoby: Hollar - Smetanovo nábřeží 6
Datum odevzdání elektronické podoby:19.05.2017
Datum proběhlé obhajoby: 21.06.2017
Oponenti: PhDr. Mgr. Hana Sládková, Ph.D.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Předběžná náplň práce
Diplomová práce zkoumá mediální obraz Národní galerie v Praze, v letech 2010-2013. V tomto období (v roce 2011) byl odvolán Milan Knížák z pozice ředitele Národní galerie, kterým byl od roku 1999. Na jeho místo byl jmenován Vladimír Rösel. Ten byl ale v roce 2013 odvolán a řízením galerie pověřen Vít Vlnas. V červenci roku 2013 byl jmenován generálním ředitelem Jiří Fajt, který do funkce nastoupil v červenci 2014. Hlavním zdrojem pro výzkum budou relevantní články zveřejněné ve sledovaném období ve vybraných médiích (Lidové noviny, Právo, Mladá fronta DNES, Hospodářské noviny). Cílem práce je popsat a analyzovat způsob, jakým média o událostech týkajících se vedení Národní galerie v Praze referovala. Pokusím se odpovědět na otázku, proč se této instituci přikládá taková váha a důležitost – zda to souvisí s pojmem „národní“ v názvu galerie. To může evokovat spojitost s jinými institucemi, které mají toto slovo v názvu a od kterých se očekává, že budou sloužit celému národu. Práce bude také sledovat, jaký prostor média problematice vedení galerie věnují, jak se k ní vyjadřují. To může zásadně ovlivnit zkoumaný obraz vedení. Dá se také předpokládat, že se časté výměny ředitelů v této instituci mohou odrazit na jejím mediálním obrazu a jejím vnímání jako kulturní instituce.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This thesis examines the media coverage and image of the National Gallery in Prague from 2010 till 2013. During this period, in 2011 Milan Knížák was removed from the post of Director of the National Gallery where he was since 1999. He was replaced by Vladimír Rösel, who was dismissed in 2013, Vít Vlnas was designated the director of the gallery in his stead. Jiří Fajt was selected as the Chief Director in July 2013, but he wasn´t appointed until July 2014. The main source for research will be relevant articles published in the selected press (Lidové noviny, Právo, Mladá fronta DNES, Hospodářské noviny). The aim of the thesis is to describe and analyze the way the media reported about events related to the management of the National Gallery in Prague. It will try to answer the question why this institution is given such weight and importance as to whether it is related to the concept of "national" in the name of the gallery. This can evoke the connection with other institutions that have this word in the name. There are some expectations connected to this “national” title, but there are also certain responsibilities associated with that. The work will also look at the media space given to the gallery's leadership and how the media express themselves considering this subject. This can fundamentally affect the final image of management. It can also be assumed that the frequent exchanges of directors in this institution may reflect on its image in media and its perception as a cultural institution.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK