Mediální obraz zahraničních destinací v médiích a jeho vliv na výjezdový cestovní ruch občanu ČR v letech 2012 -2015
Název práce v češtině: | Mediální obraz zahraničních destinací v médiích a jeho vliv na výjezdový cestovní ruch občanu ČR v letech 2012 -2015 |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Media representation of foreign tourism destinations and its effect on foreign tourism of Czech citizens |
Klíčová slova: | média, zpravodajství, cestovní ruch, marketing, kvantitativní analýza, dotazníkové šetření |
Klíčová slova anglicky: | media, news, tourism, marketing, quantitative analysis, questionnaire survey |
Akademický rok vypsání: | 2015/2016 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra mediálních studií (23-KMS) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Tereza Ježková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 04.08.2016 |
Datum zadání: | 04.08.2016 |
Datum a čas obhajoby: | 19.06.2017 08:30 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 17.05.2017 |
Datum proběhlé obhajoby: | 19.06.2017 |
Oponenti: | Mgr. Markéta Stillerová |
Kontrola URKUND: | ![]() |
Seznam odborné literatury |
JIRÁK, Jan a Barbora KÖPPLOVÁ. Média a společnost: stručný úvod do studia médií a mediální komunikace. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-697-7
FTOREK, Jozef. Public relations jako ovlivňování mínění. 3. Praha: Grada Publishing, 2012. ISBN 978-80-247-7638-5 JIRÁK, Jan a Barbarra KÖPPLOVÁ. Masová média. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7376-466-3 MCQUAIL, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-200-9 TRAMPOTA, Tomáš. Zpravodajství. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-096-8 FTOREK, Jozef . Public relations jako ovlivňování mínění. 3. Praha: Grada Publishing, 2012. ISBN 978-80-247-7638-5 OSVALDOVÁ, Barbora a kolektiv. Zpravodajství v médiích. 2. Praha: Karolinum, 2011. ISBN 978-80-246-1899-9 KUNCZIK, Michael. Základy masové komunikace. Praha: KAROLINUM, 1995. ISBN 80-7184-134-X HESKOVÁ, Marie a kolektiv. Cestovní ruch pro vyšší odborné a vysoké školy. Praha: Fortuna, 2006 ZELENKA, Josef. Marketing cestovního ruchu. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2010. ISBN 978-80-86723-95-2 JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Marketing v cestovním ruchu: Jak uspět v domácí i světové konkurenci. 2. Praha: Grada Publishing, 2012. ISBN 978-80-247-4209-0 WINFRIED, SCHULZ a REIFOVÁ IRENA, Analýza obsahu mediálních sdělení 3. Praha: Karolinum, 2011. ISBN 978-80-246-1980-4 TRAMPOTA, Tomáš a Martina VOJTĚCHOVSKÁ. Metody výzkumu médií. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-683-4 SEDLÁKOVÁ, Renáta. Výzkum médií: nejužívanější metody a techniky. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-3568-9 |
Předběžná náplň práce |
Práce se věnuje vývoji mediálního obrazu vybraných zemí a jeho vlivu na výjezdový cestovní ruch občanů České republiky v letech 2012 až 2015. Hlavní výzkumnou metodou byla zvolena kvantitativní obsahová analýza online zpravodajského serveru Novinky.cz
ve sledovaném období. Sledovány byly pouze články, týkající se faktorů, které ovlivňují výběr destinace dovolené u zemí, u kterých došlo ve sledovaném období k nejvyššímu rozdílu v návštěvnosti občany České republiky. Faktory, které ovlivňují výběr destinace dovolené, byly ověřeny podpůrnou výzkumnou metodou, dotazníkovým šetřením. V dotazníkovém šetření byla zjištěna i důležitost jednotlivých faktorů, což zajistilo zajímavé porovnání s prostorem, který byl jednotlivým faktorům věnován. Provedenou analýzou bylo zjištěno, že jedním z vlivů na návštěvnost zemí mohly být zmínky o bezpečnostní situaci v zemi a stabilitě státu. Nejvíce prostoru bylo věnováno zkušenostem turistům, u tohoto tématu však vliv nebyl potvrzen. Nízký prostor byl věnován výkyvům cen, které jsou dle dotazníkového šetření jedním z nejdůležitějších faktorů, který výběr destinace dovolené ovlivňuje. Tato zjištění by mohla být jedním z vodítek pro objekty působící v oblasti PR cestovního ruchu, kterým tématům je vhodné věnovat vyšší mediální prostor a kterým naopak lze věnovat méně mediálního prostoru, tudíž i vynaložených prostředků. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
Content of this bachelor thesis is media representation of foreign tourism destinations and its effect on foreign tourism of Czech citizens between 2012 and 2015. The mainly research method is quantitative analysis of online news Novinky.cz in a specified period. Reported were only the news articles, which are related with factors influencing the holiday destinations. They were reported only the countries with decrease in traffic of Czech citizens. Factors influencing the choice of the holiday destination were verified by a supporting research method, a questionnaire survey. The questionnaire survey also found the importance of individual factors, which ensured an interesting comparison with the space in media, which was devoted to the individual factors. The analysis showed that one of the influences on the traffic of the countries could be references to the security situation in the country and the stability of the state. Most of the media space was devoted to the experience of tourists, but the impact was not confirmed on this topic. Lack of space was devoted to price fluctuations, according to the questionnaire survey, are one of the most important factors influencing the choice of holiday destination. These findings could be one of the guiding principles for PR tourism objects, which should be devoted to a higher media space, and which should be devoted less media space and therefore spending money. |