Současné trendy sociálního marketingu v oblasti jídla
Název práce v češtině: | Současné trendy sociálního marketingu v oblasti jídla |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Current trends in social marketing of the food sector |
Klíčová slova: | Obchodní řetězce, plýtvání jídlem, supermarket, sociální marketing, výzkum, jídlo, společenská odpovědnost firem |
Klíčová slova anglicky: | Obchodní řetězce, plýtvání jídlem, supermarket, sociální marketing, výzkum, jídlo, společenská odpovědnost firem |
Akademický rok vypsání: | 2015/2016 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Anna Shavit, Ph.D. |
Řešitel: | Mgr. Eliška Semrádová - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 28.06.2016 |
Datum zadání: | 28.06.2016 |
Datum a čas obhajoby: | 21.06.2017 08:00 |
Místo konání obhajoby: | Hollar - Smetanovo nábřeží 6, H110, Hollar - místn. č. 110 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 18.05.2017 |
Datum proběhlé obhajoby: | 21.06.2017 |
Oponenti: | Mgr. Markéta Supa, M.A., Ph.D. |
Kontrola URKUND: | ![]() |
Seznam odborné literatury |
ANDREASEN, Alan R. Social marketing in the 21st century. Thousand Oaks : Sage, 2006. 280 p. ISBN: 978-1412916349.
BAČUVČÍK, Radim a Lenka HARANTOVÁ. Sociální marketing. Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBuM, 2016. ISBN 978-80-87500-80-4. BALDWIN, Cheryl J. Sustainability in the food industry. New York : Wiley-Blackwell, 2009. 280 p. ISBN: 978-0-8138-0846-8. BENNETT, Andrew, A. O´RELLY, C. GOBHAI a G. WELSCH. Good for Business : The Rise of the Conscious Corporation. Basingstoke : Palgrave Macmillan, 2010. 256 p. ISBN: 9780230103450. KOTLER, P., N. ROBERTO a N. LEE. Social marketing : Improving the quality of life. Vyd. 2. Thousand Oaks, CA : Sage Publications, 2002. 438 p. ISBN 9780761924340. KOTLER, Philip a Nancy LEE. Social marketing : influencing behaviors for good. Vyd. 3. Los Angeles : Sage, 2011a. 422 p. ISBN 978-1-4129-8149-1 5. KOTLER, Philip a Nancy LEE. Corporate social responsibility : doing the most good for your company and your cause. Hoboken, New Jersey : Wiley, 2011b. 320 p. ISBN 9781118045770. WEINREICH, Nedra Kline. Hands-on social marketing : A Step-by-step Guide to Designing Change for Good. Vyd. 2 . Los Angeles: SAGE Publications, 2011. 309 p. ISBN 9781412953696. |
Předběžná náplň práce |
Cílem bakalářské práce je analyzovat aktuální trendy sociálního marketingu v kontextu udržitelnosti jídla a následné zhodnocení jeho vlivu na současnou společnost. Práce se bude věnovat také podmínkám pro vstup tohoto tématu do společenosti a jeho významu z pohledu marketingové komunikace. Komunikační strategie subjektů sociálního marketingu v této oblasti budou analyzovány a zhodnoceny zejména na příkladu iniciativy Zachraň jídlo. Prostor bude věnován také reakcím komerčních subjektů na fenomén plýtvání jídlem v rámci jejich marketingových aktivit a situace domácí a zahraniční bude porovnána. Na základě vlastního výzkumu pak ověřím vliv sociálního marketingu v kontextu vybraného tématu na různé aktéry výroby, distribuce a spotřeby jídla. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The thesis will aim to analyse actual trends in social marketing in the context of sustainable development of the food sector and to evaluate its influence on the current society. The thesis will deal with the reasons why that topic became a public discussion and focus on its importance from the marketing perspective. Communication strategy of subjects using social marketing in this field is analysed and evaluated especially on the example of the organization Zachraň jídlo. The thesis will also look at reactions to the phenomenon of food waste made by commercial companies within the scope of their marketing activities and the situation in the Czech and foreign markets will be compared. The influence of social marketing on different subjects of the food sector will be validated based on own research. |