Vývoj komunikační strategie značky LaFormela od jejího založení do současnosti
Název práce v češtině: | Vývoj komunikační strategie značky LaFormela od jejího založení do současnosti |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Communication Strategy Development of LaFormela Brand from the Establishment until Today |
Klíčová slova: | fashion marketing, značka, LAFORMELA, marketingový mix, marketingová komunikace, komunikační nástroje |
Klíčová slova anglicky: | fashion marketing, brand, LAFORMELA, marketing mix, marketing communication, communication tools |
Akademický rok vypsání: | 2015/2016 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR) |
Vedoucí / školitel: | Ing. Bc. Petra Koudelková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 28.06.2016 |
Datum zadání: | 28.06.2016 |
Datum a čas obhajoby: | 14.06.2018 08:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 11.05.2018 |
Datum proběhlé obhajoby: | 14.06.2018 |
Oponenti: | doc. PhDr. Denisa Hejlová, Ph.D. |
Kontrola URKUND: | ![]() |
Seznam odborné literatury |
AAKER, David A. Building strong brands. New York: Free Press, c1996. ISBN
9780029001516. AIREY, David. Logo design love: a guide to creating iconic brand identities. Berkeley, CA: New Riders, c2010. Voices that matter. ISBN 978-0321660763. BARNARD, Malcolm. Fashion theory: an introduction. London: Routledge, 2014. ISBN 978-0415496216. BAINES, Paul, John EGAN a Frank JEFKINS. Public relations: contemporary issues and techniques. Amsterdam [u.a.]: Elsevier Butterworth-Heineman, 2004. ISBN 9780750657242. DAVID A. AAKER. Brand relevance making competitors irrelevant. San Francisco, Calif: Jossey-Bass, 2013. ISBN 9780470922590. EASEY, Mike. Fashion marketing. 3rd ed. Ames, Iowa: Wiley-Blackwell, 2009. ISBN 9781405139533. FERRELL, O. C. a Michael D. HARTLINE. Marketing strategy: text and cases. 6th ed. Mason, OH: South-Western/Cengage Learning, c2014. ISBN 978-1285073040. HEJLOVÁ, Denisa. Public relations. Praha: Grada Publishing, 2015. Expert (Grada). ISBN 9788024750224. HINES, Tony. a Margaret. BRUCE. Fashion marketing: contemporary issues. 2nd ed. Boston: Butterworth-Heinemann, 2007. ISBN 9780750668972. HOOLEY, Graham J., Nigel. PIERCY a Brigitte. NICOULAUD. Marketing strategy and competitive positioning. 4th ed. New York: FT Prentice Hall, 2008. ISBN 978- 44 0273706977. JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing: strategie a trendy. 2., rozš. vyd. Praha: Grada, 2013. Expert (Grada). ISBN isbn978-80-247-4670-8. KALKA, Jochen a Florian ALLGAYER. Marketing podle cílových skupin: [jak žijeme, co kupujeme, čím se řídíme]. Brno: Computer Press, 2007. ISBN 9788025116173. KARLÍČEK, Miroslav a Petr KRÁL. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. Praha: Grada, 2011. ISBN isbn9788024735412. KELLER, Kevin Lane. Strategické řízení značky. Praha: Grada, 2007. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-1481-3. KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1359-5. KŘÍTKOVÁ, Soňa a Petra KOUDELKOVÁ. Ekonomická žurnalistika. Praha: Oeconomica, nakladatelství VŠE, 2015. ISBN 978-80-245-2129-9. LEA-GREENWOOD, Gaynor. Fashion marketing communications. Chichester: John Wiley & Sons, 2013. ISBN 9781405150606. LIPOVETSKY, Gilles. Říše pomíjivosti: móda a její úděl v moderních společnostech. V českém jazyce vyd. 2. Přeložil Martin POKORNÝ. Praha: Prostor, 2010. Střed (Prostor). ISBN 9788072602292. MOORE, Gwyneth. Fashion promotion: building a brand through marketing and communication. Lausanne, Switzerland: AVA Academia, 2012. Basics fashion management, 2. ISBN 9782940411870. PELSMACKER, Patrick de, Maggie GEUENS a Joeri van den BERGH. Marketingová komunikace. Praha: Grada, 2003. Expert (Grada). ISBN 8024702541. 45 POSNER, Harriet. Marketing fashion. London: Laurence King, 2011. ISBN 9781856697231. PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada, 2010. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3622-8. SIMMEL, Georg. Peníze v moderní kultuře a jiné eseje. Vyd. 2. Praha: Sociologické nakladatelství, 2006. Klas (Sociologické nakladatelství). ISBN 80-86429-59-8. SVOBODA, Václav. Public relations moderně a účinně. 2., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2009. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-2866-7. ŠINDLER, Petr. Event marketing: jak využít emoce v marketingové komunikaci. Praha: Grada, 2003. Manažer. ISBN 80-247-0646-6. TUNGATE, Mark. Fashion brands: branding style from Armani to Zara. 3. ed. London: Kogan Page, 2012. ISBN 0749464461. VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ. Image a firemní identita. Praha: Grada, 2009. Expert (Grada). ISBN 9788024727905. ZAMAZALOVÁ, Marcela. Marketing obchodní firmy. Praha: Grada, 2009. Manažer. ISBN 978-80-247-2049-4. |
Předběžná náplň práce |
Bakalářská práce práce ,,Vývoj komunikační strategie značky LAFORMELA od
založení do současnosti” je věnována analýze vývoje komunikační strategie značky LAFORMELA, založené v roce 2010 a v současnosti vedené duem designérů Miroslavou Kohutiarovou a Antonínem Soukupem. Hlavním cílem práce je analyzovat komunikační nástroje, které během sledovaného období mezi lety 2010 a 2018 značka začala používat. Autor tyto nástroje kriticky je hodnotí a navrhuje funkční řešení, které by využívání těchto nástrojů zefektivnilo. Práce se skládá z pěti kapitol. V první kapitole se autor věnuje definici termínů móda a fashion marketing. V druhé kapitole se zaměřuje na marketingovou teorii značky a aplikuje ji na značku LAFORMELA. Představuje její aspekty, které doplňuje SWOT analýzou a navazující maticí EFE. Ve třetí kapitole se zaměřuje na marketingový mix značky. Čtvrtá kapitola je věnována komunikační strategii značky. Autor v této kapitole definuje jednotlivé komunikační nástroje, které kriticky hodnotí, a doplňuje je milníky, které ve vývoji značky považuje za významné. V poslední kapitole autor na zkoumá výsledky obsahové analýzy a odpovídá na předem stanovené výzkumné otázky, které doplňuje komunikačním doporučením. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The bachelor thesis “Communication Strategy Development of LAFORMELA
Brand from the Establishment until Today” focuses on the analysis of communication strategy development of a Czech brand, LAFORMELA, founded in 2010 and currently led by a designer duo – Miroslava Kohutiarová and Antonín Soukup. The main objective of the thesis is to analyse communication tools that the brand started using over the analysed period between 2010-2018. The author of the thesis critically reviews all the used tools and proposes several improvements that could make usage of the tools more effective. The thesis consists of five chapters. In the first chapter, the author focuses on the definition of fashion and fashion marketing. The second chapter is dedicated to the marketing brand theory and its application on the LAFORMELA brand itself. In this chapter, the author presents its aspects and connects them with a SWOT analysis and an EFE matrix. In the third chapter, the author studies the brand’s marketing mix. The fourth chapter is focused on the communication strategy. The author also defines particular communication tools, critically reviews them and specifies several milestones, which are in his opinion, significant in the brand’s history. In the last chapter, the author examines results of the content analysis, answers research questions and presents efficient communication suggestions. |